|
|
|
|---|---|
|
Hade sparat en sida med vikt, effekt. namn, ja allt på alla BMW:s motorer men hittar inte den nu Finns det nån vänlig själ som har denna sida? BMW 325 IMSA/CSL Boost by GT42 under konstruktion | |
Lotus Samuel |
Länk |
|
Precis den. Tackar. BMW 325 IMSA/CSL Boost by GT42 under konstruktion |
|
|
hmmm...stämmer detta verkligen...enligt denna sida så skiljer det bara 12kg mellan M30 och M70...låter lite i underkant. Mvh Daniel |
|
|
Byggdes inte alla V12 ifrån ganska tidigt i Aluminium då? för at just spara vikt.. eller är jag helt fel ute?! Om inte annat så blir ju en V12 ganska kompakt ändå i jämnförelse med den totala Gjutjärnsspisen som M30 är! __ Länk |
|
|
Är blocket gjutet i aluminium? En extra topp väger ju mer än 12kg. mvh Daniel |
|
|
Jag försäker gissa lite här.. men är inte toppen på en M30 och övriga motorn i Gjutjärn.. och är båda topparna på M70 i Alu. så ger ju det en del.. sen så skulle jag inte bli förvånad om den är i aluminum hela blocket heller.. men som jag ser det så verkar det som den enda vettiga förklaringen.. så jag tänkte bara! __ Länk |
|
|
theprophet: Vadå skulle toppen på en M30 vara tillverkad i gjutjärn!!!!? Skulle inte tro det...det är en alu topp!! Mvh Jocke www.frid.cc |
|
|
Nån med M70 som kan reda ut detta? Är blocket alu eller gjutjärn? Om blocket är gjutjärn så kan inte vikterna på den sidan stämma...nog för att 12:an är kompaktare men blocket kan väll omöjligt bli mindre än M30ins...eller? Mvh Daniel |
|
|
Håller med Dalla här.. Måste vara i alimunium eller så är hans uppgifter bara på en strippad motor eller liknande.. finns ju mkt som kan diffa om den mannen inte fått uppgifterna direkt ifrån en SÄker källa! __ Länk |
|
|
Jag tror ni har fel allihop, om jag läser sidan rätt så är det ju effekten per 1000kg. kollar man på E36 328 som har 193hk så blir ju det 0,138hk per kg alltså 138hk per 1000kg. Jag får det inte till att det är vikten på motorerna som står på sidan utan effekt förhållandet per 1000kg. Men jag kan ha fel... Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas |
|
bmwracing |
Nej, det är vikten på en ren motor. Så här står det längst ner på sidan: Engine weights are for a dry engine with no manifolds, starter motor, alternator, etc. They will vary by 2 or 3 kg for different types of fuel injection and model year. |
| Oj då jag läste visst lite fel på sidan. Jag gick visst in på en bilmodell och kollade i det diagrammet som var där jag kollade inte länsgt ner på första sidan.. Ja ja fel av mig :) | |
|
M70 är helt i alu, även block alltså. Tror tom. att loppen är nicasilbehandlade istället för gjutjärnsfoder. Mycket trevlig motor, kompakt, lätt, fem liter, och går ganska jämt och fint... Storebror Kilander |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.