AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
658

Säkringar och Centrallås

sc
38
scramblin
328iA -96
Jag har sökt på tidigare och blir itne så mycket klokare. Tänkte därför be om hjälp.

Mitt c-lås har bränt 10-15 säkringar på några månader. Det fungerade klockrent ett tag sen bara dog det, fungerar inte om man vrider om nyckel i dörren heller.
Bytte säkring, fungerade i ca 10 min sen var den bränd. Så har den hållt på ett tag.
Sen hade jag den inne på inspektion2 och då hade dom satt i en 7,5:a istället för en 5:a Så då fungerade allt tills batteriet dog, sen efter motering av nytt batteri fungerar inget. Har stoppat i 7,5:or som bara smäller, 10:or som bar asmäller.
Snälla någon, vad göra? vart böra?
Hej!

Hade liknande fel. Jag föreslår att du sprättar upp isoleringen på kabeln som kommer ut i skuffen och följer luckan. Det finns ett litet obekvämt veck som troligtvis skaver lite på kabeln varje gång man öppnar/stänger bagaget. Annars kan du leta brott på kablarna i dörrgenomföringen.

Lite förvånad att en verkstad stoppar i större säkringar i tron att allt ska bli bra. Ungefär som att stoppa i en spik och byta det som brinner upp.

Mvh Stefan

sc
38
scramblin
328iA -96
Sant... Men vadå, dom trodde väl att inte jag skulle fatta något och att allt skulle bli bra.
Grejen var att jag upplyste dem om att c-låset var "ostabilt" oc hatt dom kunde ju kolla upp det.
-"Vi hittade felet, det var en säkring som hade gått". Sa dom.
-"Det vet jag, jag har bytt 5 gånger men den smäller ju bara hela tiden" svarade jag.
-"Jaha, men nu fungerar det iaf" Svarade killen.

Tack för tippset ska genast kolla upp det!
Hittat nåt?
//
282
///M...
316 -77
318i -85 TIC
Brukar det skava kablarna på en touring också?

/Per

..."BMW FÖLJER INTE UTVECKLINGEN, BMW LEDER DEN!"...
po
769
powerpak
325i touring-2001
318iS-mtechII-88
japp,iallafall på e34:orna,borde bli ganska obekväma vinklar på 36:an också?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.