|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har kikat närmare på en 730 iA -95. Utrustad med bl.a stereo, sollucka, elhissar + speglar, lucka, klima, multiratt, airbags, standard aluhjul med skapliga dubbfria vinterdäck. Nej, inget skinn. Silver med grå tyg(plysch?)inredning. Lite skav/repor finns på stötfångarna, några små bubblor på en dörr och några små bucklor typ dörruppslag. Karossen ger intryck av att bilen inte fått världens bästa omvårdnad men helheten är ändå OK. Import 2000, en privat ägare och dennes bolag samt två handlare sedan dess. Besiktigades igår och fick anmärkning på lite lampor och ojämna frambromsar. Såvitt framgår av den info jag har i dagsläget saknas servicebok men de 17500 mil som står på mätaren känns rimliga. Motor och låda helt OK. Jag är intresserad av bilen som den är, har inga problem med skruvandet som krävs för att få den igenom besiktningen osv. Vad är ett rimligt pris? Mvh Erik, Bromma | |
|
Pga av att bilen saknar det för många livsviktiga SCHiin (ganska magert med övrig utr såsom navi, PDC,GSMtelefon etc), servicebok(och däremd mycket osökert miltal, kan vara 15 000 mil mer!) samt att det finns en del lackjobb att göra på den skulle jag uppskatta värdet till 65-75KSEK. Vad säger ni andra? /Simon |
|
|
Inte mer än 80' tycker jag. //Marin |
|
|
Njä, så lågt som 65 är väl å ta i? Kollar man priserna i Sverige så hittar man knappast nån 730i -95 för under 85-90k. Så runt 80 med tanke på att den inte är godkänd av sbp. |
|
|
Jag motiverar min värdering med att 730 är betydligt mindre popurlär än 740. Dessutom kan den ha gått inte alls osannolika 30 000mil eftersom den saknar servicehistorik, bilen saknar SCHiin och dessutom lackjobb och en del annat pyssel. Den billigaste e38 jag hört talas om i Sverige som var en ok bil är 62000, någon på forumet här:s kompis som slog till på en 740 e38 enligt honom i hyggligt skick. E38 generellt är mycket svåra att värdera rätt då det kan kosta väldigt mycket att fixa fel och att milställningen ganska ofta är osäker. /Simon |
|
| Finns rätt många e38 och de är inte lättsålda, titta på en annan bil. | |
|
Måste hålla med oskar, kika på en annan bil. Finns många E38or som stått stående ett tag...och om det är priset som lockar så va väldigt försiktig. Aldrig bäst att köpa den billigaste. Ny bild 29okt- Länk |
|
|
Hej! Tack för era synpunkter. Efter ytterligare en titt i förmiddags kunde jag konstatera att det fanns en buckla även vid njurarna på huven och att till utrustningslistan också hörde PDC fram och bak. Jag bestämde jag mig för att inte lägga bud högre än 60-65000. 730:n gick nämligen på auktion idag. Dock blev det aldrig aktuellt för mig att gå med i budgivningen, ett antal personer bjöd glatt upp till slutpriset 76´, ett i mitt tycke alldeles för högt pris med tanke på fixen, stundande ombesiktning och avsaknaden av bl.a. (simone_ens) SCHiin. Trots allt absolut ingen buske, jag har sett E38:or hos handlare med betydligt mer på åtgärdslistan för en bra bit över 100´. Vill ni kika på 730:n, gå in på www.fordonskammaren.se och klicka på slutprislistan med dagens datum, utrop nr 35. Mvh Erik, Bromma |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.