AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
968

Få bort mattan på E30?

Malmen
Undrar om man måste ta bort något av värmepaketet när mattan ska bort på min e30?
Är det nån mer som har fått grymt med rost vid de främre "domkrafts fästena"?
po
769
powerpak
325i touring-2001
318iS-mtechII-88
nej med lite våld så lossar den,ta bort konsoll,stolar o gaspedalen mm bara.

kolla så inget fäste ligger skruvat genom mattan nånstans .

hade rost på 318 där också,borde vara rätt vanligt.
Malmen
Ja det läcker ju in en hel del vatten när man kör i det när det rostat hål:(
po
90
pom
540iA -98
325Touring -89
Jag hade precis samma angrepp på min...
Men det räckte att vika undan mattan å ha en "eldvakt" i bilen när jag svetsade.
Däremot fick jag anmärkning på besiktningen att det hade rostat sönder i fästet till bakvagnsbalken på höger sida. Fick samma på vänstersidan förra året... surt, för det vågar jag inte ge mej på själv...
Nån som har provat?
Da
94
David N
E91 325dA M-sport-12
Tjena!

Jag har oxå rost i mina domkraftsfästen. Har flera polare som har eller har haft E30, dom hade precis samma problem.

Nån som har en aning om det är nåt dom gnäller på när det ska besiktigas?

po
90
pom
540iA -98
325Touring -89
David:-----> Frågan är väl hur kul det är att åkå omkring hela vintern med fukt i kupén...
Jag fixade detta för ca: 2,5 mån. sedan, men mattan är fortfarande lite fuktig, å jag vet inte riktigt hur jag ska få bukt med detta...
Det är ju inte så kul att skrapa båda sidorna av rutan jämt!
E30 är den rätta vägen, men det börjar bli svårt att hitta riktigt fräscha exemplar!

///Fredrik
po
769
powerpak
325i touring-2001
318iS-mtechII-88
prova att ställa in en "torrboll" i bilen då du inte använder den,men glöm inte plocka ur den när du ska åka med bilen..

funkar rätt bra,eller kör med kupévärmare med en liten springa öppen vid fönstren.funka bra för mig iallafall.
Da
94
David N
E91 325dA M-sport-12
pom:--> Näe det skulle inte vara så kul att åka så hela vintern. Det är bara mitt högra fäste som är lite skruttigt. Jag har gjort en provisorisk lösning med aluminiumnät och glasfiberspackel tills jag får tag på en svets.

När jag upptäckte fukten lyfte jag på mattan och ställde dit en kupévärmare. Precis som powerpak säger. Det funkade bra för mig. Det stod så en dag ungefär. Håll koll så de inte blir för varmt bara! =)

Det är tråkigt att det blir färre och färre fräscha E30:s. Det är ju en härlig bil!!

Pe
159
Pechy
325 iM -89
har inte rost på min än iaf..men det kommer väll d me:(

325 im med Ny lack å roligare
motor till sommaren
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.