|
|
|
|---|---|
Fisken |
Har en 525 -95. ska fixa "lite" småfel på den snart. Det är så attt när jag kör i högre farter typ 80 km/h eller mer så börjar bilen gunga lite, kan det vara stötämparna eller är det bussningarna bak. vad kostar det att laga?? Sen n'är jag bromsar hårt så vill bilen dra till höger, vadrför gör den det? sen verkar det som styrningen inte är exakt, man kan ratta lite med den i mitten utan att det händer ngt. Sen läcker kylaren tror jag för den är tom efter ngn dag, hur mycket kostar det och vad kan det vara`??? |
| Ring till Bil & Motorteknik i Huddinge och få pris 711 06 87 | |
|
Oj Ska du låta någon fixa allt så kan det nog kosta endel. Silentblock (bakvagnsbussningarna) är inte särskilt dyra men ska tydligen vara jävliga att byta. Dämpare kostar såklart mer, räkna med 4000:- iaf. Att bilen drar åt nåt hålla kan bero på flera orsaker, vanligaste kanske är ojämnt lufttryck i framdäcken... Annars så kan olika bromsverkan eller diverse fel eller felinställd framvagn vara orsaken. Det är mycket vanligt med glapp i styrningen på E34, felet brukar ligga i styrsnäckan som kan gå att justera. Går det inte så är en ny väldigt dyr, runt 10 tkr. Kolla här hur du kan bära dej åt för att justera: Länk ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Rinner det verkligen ut 12,5 liter (vilket den rymmer) ur kylaren på en dag?! Du kanske menar att det synliga blir tom efter någon dag? Brusten slang kanske, kan i så fall inte vara så dyrt. Eller så har du dolda små sprickor som inte upptäcks så lätt. dags att byta styrleder kanske? Biltema har för 79kr/st... :-) Mvh Jörgen |
|
|
...det synliga "expansionskärlet"... skulle det naturligtvis vara. Mvh Jörgen |
|
Fisken |
Man får tacka för alla svar, ja, det är det synliga som försvinner. Har ju hällt på så att det syns, då bara typ 1 liter har jag hällt i. jag känner folk som kan byta dämpare o sånt, men vilka ska jag välja? ngt bra och billigt som ngn känner till?? |
|
Varför inte ta och köpa SACHS SUPER hos Motor nord fram för 900kr/st och bak för 1050kr/st. Det var väl inte så dyrt? Länk Mvh Jörgen |
|
|
Oj fel av mig! Det ska vara fram 1440kr/st och bak 1200kr/st. Det blev visst lite dyrare... :-) Mvh Jörgen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.