AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
798

Va kan en omlackning kosta

Visa användare
108
Crillco
Bmw 325 -94
Vad kan en omlackning av en 325 E-36cupe kosta.
Hade tänkt mig typ sandgul färg

Vad tror ni på ett ungefär.
Visa användare
455
robban
325Turbo - 94
//M3 E46-03 (1:72)
runt 20K kanske...
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Svårt att säga, beror på vem som gör det. Hur mycket du har gjort innan med mera...

Allt ifrån säg 8000-30, 40000kr!
Ska firman göra ALLT så kostar ca 16-17" minst "svart",vitt kan man nog få räkna med uppåt ca 30"...Lackade själv om min E36 Coupe förra året o betalade 16" för allt inkl demontering o återmontering av kofångare mm...Ska du byta färg på bilen bör du lacka dörrgångar mm o då blir priset betydligt högre....

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
fan vilka höga priser ni har hittat..

Har en auktoriserad märkesverkstad/lackerare här i Uppsala som lackar för under 10lappen.. (svart off-course..)

En kompis lillebror fick sin epa :) omlackad i frän mettalic färg för 2000:-.. den e lika stor som vilken annan bil som helst så..

Gäller bara att ha kontakter..
Bara själva materialet så som grundfärg,kulör samt klarlack kostae i runda slängar 3-4000 för en vanlig bil,minst!!Så 2000 för material o arbete låter helt otroligt även om de så skulle var en Fiat 600:-)...10-12" e vad en lackering kostar "svart" men då exkl demo....Antingen så har du fått ett grymt bra kompispris, utnnyttja detta till o tjäna en hacka själv!Jag skulle gladeligen pröjsa 15" för en hellack inkl demo o allt till dig om du kan garantera att jobbet utförs på ett seriöst sett,o det finns säkert fler än mig här som skulle nappa...Har sett MÅNGA verkstäders jobb vad gäller omlackering,vissa maskerar helt enkelt bara det som inte ska målas medan de mer seriösa plocka av allt de bara kan...På min omlackade bil plocka de bort precis alla lister runt rutor mm så det finns inte en droppe lack på några gummilister what-so-ever...Man får alltid det man betlar för....

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
En nära bekant till mig jobbar som bärgare, därifrån jag får priserna..
dom kör en hel del lackbilar i jobbet nämligen, därifrån dom blivit bekanta med killarna på lackverkstaden
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.