|
|
|
|---|---|
|
Min bil har börjat jävlas med mig, när jag startar den på morgonen går den fint på både på tomgång och vid körning. När jag når första rödljuset brukar den vilja dö när jag stannat. I den efterkommande backen så börjar den rycka och hoppa, främst vid acceleration. Sen kan den rycka lite då och då på vägen. Ibland försvinner problemen när den blir varm. Har nyligen bytt följande: -Kamrem -Stift -Olja och oljefilter -Luftfilter -Bränslefilter Kan tilläggas att den även brukar vara svår att starta, vad kan det vara för fel? | |
|
Kolla bränslefiltret. Gör en avmonering och montera sedan på det igen. Kan bli ryckig gång om de är nått fel med bensinfiltret. MVH Har du råd att INTE köra Tyskt? |
|
| Beninfiltret är ju inte speciellt avancerat, det finns ju bara in och ut. Och jag har kollat så att pilen är på rätt håll. Har svårt att tänka mig att det är där felet ligger.. | |
| det kan ju faktiskt vara tätt också....du kan ju mäta upp bränsletrycket också för att kolla att pumpen fungerar...osså släng i en flaska injection cleaner....det kan ju vara så att den går bra tills kallstartspridaren fimpas och då får den för lite soppa | |
|
Spricka i fördelarlocket? Vatten i soppan? Mvh Robban |
|
| Hmm, det där med bränsletrycket kan man ju kolla, men vad ska trycket vara då? | |
|
låter ungefär som min bil å den e fortfarande lite av ett mysterium. botades när jag bytte lamda men e likadan ingen 23 mil senare :p. händer inte alltid och om man kört den varm, låter den stå å sen kör den nån timme senare så funkar den oftast prima tills nästa morgon. mycket cp å j-lit irriterande. har du nån lamda över så testa byt :) jag anar att min bil käkar lamdor genom att spraya in oförbränd soppa i avgassystemet och däred bränner det där istället å sotar/bränner sönder lamdan. grundar detta delvis på att om man varvar typ 3k rpm ett tag å sen slutar så funkar han igen (blåser rent)... ibland :p. En BMW går nästan aldrig sönder, den körs sönder. |
|
| Har inte klöddat så mkt på sistone sen jag hällde i STP. Nu miständer den bara lite, antagligen sprucket fördelarlocket precis som rob_t_j72 sade, har inte orakt kolla bara. | |
|
tror mig ha löst felet på min. luftmassmätaren :p. anledningen till att bilen funkar bara ibland å då alltid när jag "buskör" e för att LMM e slut i läget "lagom gas" å då hoppar han som ett djur. anledningen till att verkstan inte hitta felet va att dom aldrig körde så lugnt å snällt me min bil :). En BMW går nästan aldrig sönder, den körs sönder. |
|
|
Jag ska in med min den 2 dec.. Min bil hoppar o svänger däremot på tomgången, slukar rätt mkt bensin..10liter på 7mil, varav 5mil på E4 Stockholm-Uppsala.. Lamdan eller? Vet inte vad de annars kan va eftersom den påverkar min bränsleförbrukning med.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.