|
|
|
|---|---|
|
Är så enormt trött på biljäveln nu......den har bara jävlats sedan jag köpte den.... märkte imorse att kylaren läcker från (någonstans) på sidan vid cellerna... Alltså ingen slang eller så... Så frågan är törs man hälla i kylartätning i den....? Har inte råd att byta eller lämna i kylaren för tillfället..... Billy B-10 | |
|
Ahhhh !!! kylartätning , ska det stå i rubriken !! Billy B-10 |
|
|
Hjälpte mig på min 528:a.Tycker du ska prova. 0km/h - Ventilsmatter 4sek |
|
|
Ja testa, det kan nog inte bli sämre... Mvh Robban |
|
| Kolla in ett medel som heter Bar´s Leak. Jag har extremt! bra erfarenhet av detta medel. Jag har endast hittat det på AD-Center. | |
|
OK , tack grabbar ska åka o kolla nu !! Billy B-10 |
|
|
Jag hällde kanel (ja, kryddan) i min missubissi galant jag hade. Och det funkade !!! Vidare vetenskapliga bieffekter kan inte nämnas. Bilen rullade 1000 mil innan jag sålde den, billigt... :) |
|
|
Bars leak hällde jag i min gamla E-34, och det funkade kanon. Ligger i kylsystemet och cirkulerar och tätar när det behövs, det används på fabriksnya bilar av någon amerikansk tillverkare : ) Mekonomen säljer detta. |
|
|
Hällde i kylartätning i en kylare till en 02:a en gång. Nog blev den tät liksom cirkulationen så toppen sprack. Aldrig mera "mirakeltätning" av någon form. Lämnade in kylaren för cellpaketsbyte och det fanns inte ett fritt rör utan tätning när man förökte kolla igenom. Håkan |
|
|
Häll inte i dyngan! Pluggar igen mer hål än de du tänkt dig! fråga en verkstad får du höra. Automat är bekvämt |
|
|
Skulle till o hälla i idag , med det var så mycket kylarglykol i expansionskärlet så det jag hällde rann bara över.... Som tur är.... Vi får väl se om det självläket , för det är bara en pytteliten läcka.. Men är man pedant så är man !! Det värsta som finns är när det blir en massa pölar under bilen när den inte används.... Men tack för alla tips grabbar.... ps , jag har också hört detta ang bars leak - att det används på vissa helt nya bilar.... Billy B-10 |
|
|
fungerar Bar's Leak genom hela kylsystemet? och hur länge stannar det kvar tills man måste fylla på? för jag har en läcka någonstans i mitt system som jag inte lyckats lokalisera... är ju absolut värt att köra genom det om det skulle funka! // bakhjulsdrivet ska det vara!! =) |
|
nida3 |
Finns en hel del produkter på marknaden, lastbilar med hål i kylaren tätar ofta med Omega 101 - dyrt men bra. /Niklas |
|
Ägg skall funka också... mvh Kristian |
|
|
enklaste är väl att köpa en begad kylare?. /mvh jocke - www.raceinorr.com - |
|
|
Bra begagnade kylare till e28 528-535 är sällsynt.. mvh Johan. |
|
|
Och ny kylare kostar väl massor förstås !!! Billy B-10 |
|
| bily> Från 2500:- ca | |
|
Ok... wath... Vet du om det är samma kylare på 528 och 535 ?? Eftersom jag ev kan få tag i en bra beg från 528 86 (tror jag)... Billy B-10 |
|
|
Det kan vara samma.. 528 har jag sett finns med 2 olika kyl, ett stort och ett mindre i 518-storlek. Är de bara det större (samma som på 535) så funkar det! mvh Johan. |
|
|
Jaa , det är den stora modellen.....utan automat... Billy B-10 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.