AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
686

Gick igenom besiktningen

Är så j-vla glad just nu. Bilen (e30 320i -89) gick igenom besiktningen utan anmärkning. Kanske inte så oförståligt om man inte tar i beaktning att bilen har en 325 motor med schrick kam, popnitad plexiglasskiva istället för taklucka, all inredning utriven mm. Besiktnings killen var störtskön, petade på "takluckan" och log, tog sedan ett "gasa" varv runt kvarteret -den går bra för att vara en 320, hur många hästar har den? jag svarade 120 orginal och han flinade....hahaha
Visa användare
1.114
Bonje
M3 E30 Turbo 473Hk/587Nm @1,5 Bar
318Is Turbo 615Hk/662Nm @1,6 bar
Haha... Ja visst är det kul när man får en trevlig bes.man. Det flesta här i stan är så tjuriga. Men det finns givetvis undantag.
En bekant åkte till (tror det var) Arbåga för att bes. sin 323 E30 Turbo. Detenda han hade gjort var att skruva bort tryckröret mellan turbo och IC. Det ven som satan tydligen.

När bes.mannen lyfte på huven sa han bara.

-Turbosnurra..... Fränt! Sen skrev han av chassienr. ch slog igen huven. Vissa har ju bara lite för mycket tur.... Jag hade inte ens gjort mig besväret att åka till bes med min gamla 325Tic utan att montera bort turbon.

Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30
ja får se framöver om man inte ska montera i en turbo!!!! Glasfiber detaljer är redan inskaffade....:)
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Det där med takluckan lät fränt... Är det snyggt gjort? Har du bilder på åket?
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
En till här som besiktigade idag utan anmärkning!

Mvh Abbe

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.