|
|
|
|---|---|
|
Har en e34 från -91 som jag ska byta stereo i. Det sitter nu en Sony som har då en adapter från stereon som går till två kontakter. Är det BMW kontakter dom två eller är det ngt special? Vars kan man köpa adapter som blir rätt? --- He ä ba å gas | |
|
ISO= två kontakter ( en ström mm, en högtalare) med "snäppe" i sidan BMW= stor klump med låsbygel Så din adapter bör vara BMW till ISO ( sen har en del tillverkare egna kontakter bak på maskinen och ISO honorna "på sladden") Din välsorterade Billjudsbodega har BMW-ISO adapter för ca 200:- Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Isokontakterna är ju bara en klump. I min bil är det inte en stor klump utan två som går då till en på stereon. --- He ä ba å gas |
|
Robsarve |
Isokontakterna är om man har dem på sladd oftast delat i två klumpar, med två rader kontakter i varje. |
|
Jamen det är ju ändå en klump...eller??? Jag har fått för mig att iso anslutningar är dom som ser ut som sådan: Länk Den till vänster! --- He ä ba å gas |
|
|
ISO-pluggarna kan vara delade eller sammansatta till en klump, finns båda varianterna. Finns stereo med en ISO (separata DIN-högtalarutgångar) eller med två och även tre ISO-uttag. Tyvärr är inte standarden fullständigt enad, kolla för säkerhets skull i synnerhet på ISO-pluggen med ström, mute, remote osv. FP |
|
|
Ok. Men om man återgår till Min bils standard pluggar till stereoapparaterna. Det finns inte ngn bild på ngn som jag kan kika på och jämföra om det är samma som på min. För jag är ju som sagt inte säker på om det är modifierat eller inte på min e34. --- He ä ba å gas |
|
|
Jaws: ISO hona är den största svarta klumpen på vänster kant ( dvs sitter bak på radion alt på sladden) ISO hane är den svarta resp bruna sitter efter den stor BMW kontakt klumpen ( ej på bilen du länkat till) på bild 7 : Länk ser du han delen av en BMW kontakt ( 16 runda pinnar sen från 01(??) är det en annan kontakt kolla även brl.se för mera matnyttigt eller åter: din lokala bilstereobodega Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.