AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
932

Instruktionsbok till e34?

Ja
132
Jaws
Saab 9-5 1998
Mustang GT 2010
BMW 320i 1994
Vill gärna ha lite tips på vars man kan hitta instruktionsbok. Gärna gratis att ladda hem på nätet =)

---
He ä ba å gas
ah
476
ahlstedt
540iAT-99
Finns och köpa hos närmaste BMW återf. för någon hundralapp. Har inte sett något på nätet.
Ja
132
Jaws
Saab 9-5 1998
Mustang GT 2010
BMW 320i 1994
Står det mycket bra saker i boken eller är det bara tjoller. Ska man satsa på en gör det själv bok istället?

---
He ä ba å gas
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Det mesta går att klura fram själv, men en GDS-bok typ Bentley eller liknande är nog inte fel o ha om du planerar o mecka själv.
Iofs kostar den väl som en 7-8 instruktionsböcker, men det kan man nog snabbt tjäna in..

Mvh
Patrik

___
Touringklubben: Länk
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Det står mest "tjoller".
Inget om hur man reparerar eller byter eller så. Bara typ vad olika lampor betyder, hur du ställer in stolsvärme, 4 sidor om radiovågor.
Det nräamste "instruktionsbok" den kommer är hur man bäst fördelar varm/kall luft...:-)

Köp Haynes eller ngn annan GDS bok. Haynes kan du få hos B-tema för ca 200:- tror jag.

*BAWORAK*
Bj
143
Bjarne
525i -91
Det beror lite på vad du menar med instruktionsbok. Om det är den som följer med en ny bil och förklarar reglage, lampor, säkringar mm så kan du köpa en hos BMW eller på en skrot.

Om det är en reparationshandbok du söker så finns det väl två att välja på.

Haynes som funkar om man inte ska göra några större operationer, funkar nog vid tex bromsbyte och liknande svårighetsgrad, kostar 200-300 kr.

Bentleys som är en mycket mer utförlig handbok dock på engelska, kostar 619 kr inkl frakt hos adlibris.se.

Jag har båda två och det går inte att jämföra dessa på samma dag, Bentley är överlägsen om man ska göra något mer avancerat.
Ja
132
Jaws
Saab 9-5 1998
Mustang GT 2010
BMW 320i 1994
Ok. ska dra iväg och köpa en instruktionsbok imorgon om det finns. Vi får väl se om jag skaffar en Bentley. Till min förra bil hade jag en Haynes och den var inte mycket att hurra för. Står ju ingenting!

---
He ä ba å gas
Var på Förenade Bil idag o frågade efter en bok till en e34 -90, men dom påstod att det inte fanns äldre instruktionsböcker än -93. Inget napp på skroten heller. Nån som vet om man kan beställa nånstans?
Glömde säga att jag mest är intresserad av färddatorns funktioner och meddelanden. Kan det kanske finnas på nätet?
Har du stora datorn? Info finns här: Länk

____
Reach the door with a breath and a scream.
Tack, där fanns en del nyttig info!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.