|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Liten pres av mig först. Heter Fredrik och kommer från Kramfors, har åkt S40, 9-3 och impreza tidigare, men har alltid varit förtjust i bmw, och framförallt e46´an, sköna linjer.. Till våren tänkte jag köpa mig en ny (begangnad) bil, det lutar åt en 323. Så låt höra nu från er som har en, har haft erfarenhet om dom. Eftersom jag inte ägt en bmw tidigare så vet jag inte mkt om dom, vad ska man kolla efter när man ska köpa en bmw 323, 325, 328.. Istället för att lista massa frågor så får ni gärna hjälpa mig, genom att skriva allt ni vet. Om ni inte vill skirva här så går det även bra till norda@linux.se Tack för mig //Norda | |
|
hej o välkommen , jag antar att du syftar på E-46an alltså nya 3serien , jag har själv en 323Ci från 00 , o jag kan bara säga att det är en underbar maskin , några kända fel på de är väl länkarmarna som de flesta har bytt ut på garantin litte små barnsjukdomar tex , fläktmotståndet i kliman , men allt ska vara byt på garanting så det ska inte vara några som helst problem det gäller att bara hitta en väl dokumenterat bil så kommer du nog att ha många trevliga mil framför dig , hoppas att det här hjälpte något . Lycka till |
|
|
Tack för ditt svar.. Eftersom jag åkt mkt turbo bilar tidigare, så är man van viss prestanda. Jag vet att en 170 hk 6´a inte kan jämnföras med en boxer 4´a på 218 hk. Men hur är prestandan i en bmw 323? En annan fråga, är alla bmw bilar högvaravade? mvh / fredrik |
|
| om jag ska jämföra det där enklast för dig så kan jag säga att jag drar ifrån min polares S60 2,4t vid de flesta varvtal , men sen konstigt nog så drar min andra kompis som har en V40 2,4t min bil , du vet nog bättre hur det ser ut på Volvo fronten det här var bara en jämförelse som du kanske kan ha nytta av , "både va original" min är mappad+Filter+Avgas bänkad på 192Hk , men angående högvarvade bilar så är 323an en bil som trivs bäst när man pressar den litte den har en vassare moment kurva än de andra i släkten har jag fått för mig , | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.