|
|
|
|---|---|
igor |
det drar kallt runt mittkonsollen på min 525i touring 93 ibland. fast jag har full värme på.Är det nån som känner igen sig? |
|
jepp,,jag har samma sak i min 525i-91 sedan! och så drar det när man svänger åt nått håll,kommer inte ihåg om det var vänster eller höger! Peter (Bmw 525i 24v-91) |
|
igor |
Helt rätt det kommer en kall vindpust när man svänger min ac funkar inte kan det bero på de kanske? |
|
min AC funkar,,så det kan nog inte vara det! Helt sjukt är de iaf,,måsta ju nästan sätta värmare på växelspaken,,hehe! Peter (Bmw 525i 24v-91) |
|
|
Hej! Samma fel på min , men har inte kollat när jag svänger. Måste riva snart för tempen går under -10 grader ute , och ju mer mer fläkt desto mer kalluft på benen. Kan det vara så att någon har rivigt runt för mycket vid larm installationen , för den är eftermonterat på min och kodlåset är monterat framför växelväljaren. W |
|
|
Hejsan! Har samma fel min. Jag tror att det kan vara så att det inte är tätt under mitt konsolen, där det går frisk luft till baksätet. För vad jag vet så går det inte att få varm luft ur dessa spjäll, utan man får stänga spjället där bak. Men då det hela tiden trycker på med kall luft så läcker det väl ut lite här och där , samma visa varje vinter. Mvh Micke |
|
|
Om det är samma som på E32 med stora ac'n (vilket jag tror det är) så ska det sitta en tätningslist i skarven på ovan nämda kalluftskanal. Denna kanal är skarvad alldeles bakom mittkonsolen. Med åren (eller vid oförsiktig rivning) kan denna list bli skadad så det läker ut kalluft vid mittkonsollen. MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
igor |
TJA! jag rev mittkonsollen på min 525i 24v touring och tejpade igen friskluftsutblåset under vxlspaken som går till baksätet. Det blev lite bättre mvh micke |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.