|
|
|
|---|---|
|
Hej! Funderar på att köpa en M3 E30, därav lite frågor: 1. Ni som har Gr N fjädring/stötdämpare på M3 E30: Enligt katalogen finns det två olika dämpare att välja mellan 235/270 och 300/300 fram, samt 165/170 och 200/200 bak. Vilka ska man välja om man köper? 2. Är det någon skillnad på aluminiumbärarmarna jämfört med de äldre, alltså annat än material, isåfall vad? 3. Bakre bussningen till bärarmarna fram finns att fås som excentrisk, vad gör denna? Mera camber/caster? Sitter den original på vissa modeller? Tacksam för svar! | |
Lotus Samuel |
Jag har grupp-n kitt på min M3E30 samt exentriska bussningar mm. Har inte tid att svara så nog nu men jag har dom mjuka dämparna. Eller jag ska nog säga dom mindre hårda. Dom hårda i grupp-n katalogen blir nog lite väl saftigt. På gatan är dom mjuka till och med för hårda. Skillnaden på bärarmarna ska bara materialet. Möjligtvis en liten skillnad på gjutningen för att få samma hållbarhet. Den exentriska bussningen ger framför allt mer caster. Givetvis så ändras ju dom flesta vinklarna lite lite så fort man ändrar nåt. Men hjul inställning ska man ju ändå göra. p.s jag tillverkar bussningar å lite annat nyttigt. Länk mvh |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.