|
|
|
|---|---|
|
Jag har problem med en ABS sensor, så jag har sökte på forumet och fann en massa läsning om deta, men inget om hur man får bort själva sensorn. Är det bara att låssa insex skruven å dra sensorn rakt ut? Den verkar sitta stenhårt iallafall på min 328-96. /David | |
|
Gjorde denna operation i för nån helg sen. Byte länkarm och vill då behålla den "gamla" ABS sensorn som jag visste fungerade. Va inga problem att få ut den gamla sensorn ur den gamla länkarmen. Men att få ut den "nya" sensorn ur den beganade länkarmen som jag hitta på en bildemontering va värre. Insektsskruvan är d enda som håller fast den. Så när den är lossad så sitter sensorn fast pga. smutts och dyligt. Men varför vill du ha ut sensorn? Är d så att den är sönder och att du ska byta kan du ju göra som jag...lossa skruven sen knacka/slå ut den med mildare våld. Naturligtvis så spricker då sensorn väldigt lätt vi denna behandling men d spelar ju mindre roll om den ändå är sönder. Att sen få den nya på plats är ju inga problem. Lycka till Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Dom brukar ärga fast och då får man med MYCKET STOR försiktighet borra bort dom tyvärr eller med annat våld. Det viktiga är att inte skada avläsningsknopparna i botten för då är det hjullagerbyte som gäller. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.