|
|
|
|---|---|
Fredrik Wennerholm |
Hej! Har en fråga ang moms, ursäkta står hellst stilla och jag har hittat ett nytt objekt så jag vore mkt tacksam för svar! tex 20.000, Mwst Ausweisbar står det i annonsen, tillkommer det då 16% moms om jag är privatperson eller kan företag dra av 16% från detta pris! Ska ringa firman när jag vaknar imorgon så behöver svar! Mvh Totti |
cane |
Hej, det betyder att bilen är antagligen ägd av en firma och därmed kan momsen lyftas av vid export. För oss inom EU är det av mindre intresse eftersom det är bättre att betala tysklands 16% jämfört med våra 25%, det är vid export till tex USA som man vill ha Mwst Ausweisbar |
|
Men i vissa annonser så står det "Mwst ausweisbar: Nein", medans det i vissa står "Mwst ausweisbar: Ja". Om det står Nein så känns det ju som att man måste lägga till 16 % på priset då det inte går att dra av momsen. Rätta mig om jag har fel. |
|
Fredrik Wennerholm |
Hej! Ringde bilfirman tidigare idag. Det var så att jag kunde dra av momsen om det st Mwst Ausweisbar men eftesom jag är privat person och inte vill fiffla med momsen så jag gör jag inte det! Tack ändå för hjälpen. Åker troligtvis imorgon för att hämta den!!! Mvh Totti |
|
3D Pinball: Momsen e så gott som alltid medräknad och "Nein" står för att den ej går att lyta och "Ja" för att den går att lyfta av företag som har rätt att lytfa Tysk moms. Det har alltså ingneting att göra med om den är inräknad i priset eller ej. // CB. Länk |
|
|
Lycka till med bilen Fredrik ! // CB. Länk |
|
| Adrenalin: Tack | |
Fredrik Wennerholm |
Hej! Åker imorgon, tillbringar först helgen med en underbart söt tjej för att sedan på måndag kolla bil! Tack för hjälpen! Mvh Totti |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.