AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.206

Kan man koppla ur BMW orginal larm

Hej, mitt larm har börjat gå igång av sig själv ganska ofta nufortiden. konstigt nog hander det inte nar jag parkerar hemma. Och hela tiden då jag parkerar i stan.....dvs langst en gata.....kan ju luta lite då så jag tror att det hela beror på lutningssensorn........

Nån som vet hur man kan koppla ur sensorn (compact 95:a) eller bara helt koppla ur larmet....så jag kan låsa bilen utan att larmet kopplas på...
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Lutningssensorn kan kopplas ur när du larmar på bilen! (för att t ex kunna ha bilen larmad på en bilfärja)

Kolla i din instruktionsbok hur du skall göra på din bil!
På E46 trycker man två gånger på "aktiveringsknappen för larmet" på startnyckeln när man larmar på bilen, då inaktiverar man lutningssensorn.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Ps
41
Pson
E36 325i -91
Hade liknande problem på min 325:a. Felet var att strömbrytaren i låset på förarsidans b-stolpe glappade. Kolla om knappen blivit nednött!
Johan: Min fjärr fungerar inte utan larmet går på då jag låser bilen med nyckeln. Tänkte mer på om du eller nån visstre hur man kopplade bort lutningssencorn eller hela larmet för alltid, dvs om det fanns nått enkelt sett o göra det.

Pson: tror inte att det e de problemat jag har eftersom att larmet aldrig gåår igång nar jag parkerar hemma, men däremot alltid nar jag parkerar på nån gata i stan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.