|
|
|
|---|---|
|
nu kom jag på en ball grej. man skulle ha rivit bort damasken för växelspaken och istället satt dit en kromad platta med spår i för väglingslägena som typ ferraribilar har. Har noterat att det finns en del händiga personer på detta forum. Är det någon som känner sig redo för att glädja många BMW ägare och kanske tjäna en slant?? Mvh//Niklas | |
|
Jag skulle kunna skära ut i lasern på jobbet i plåt ,men då måste man ha nån som kromar dom. "Riktiga män luktar diesel" |
|
|
kör ut det i rostfritt så kan ni polera upp det med maskin... |
|
| eller alu | |
|
Hmm, skulle matcha hur bra som helst med min växelspaksknopp :) Lite frågor ang detta; - Är växlingslägena tillräckligt långt ifrån varandra för att man ska kunna ha separata spår till dem? Tänkte mest på att varje spår måste ha en viss bredd eftersom det kanske är lite mer glapp i spaken på en BMW än på en Ferrari. - När damasken försvinner, finns det någon risk att det saker som kommer ner genom springorna i plattan (damm, smuts etc) kan orsaka skada? Är himla nyfiken på det här, skulle vara intressant att veta om någon gjort detta tidigare... Jens |
|
|
Den tanken har slagit mig också, men som sagt så undrar man om växlingarna ligger nog långt ifrån varandra. Att damm och smuts skulle orsaka skada kan jag inte tänka mig, dammet och smutsen letar sig ändå in där, även med damask. Om någon skall tillverka sådana så är jag iaf intresserad! |
|
|
Tyvärr har vi inte utrusting för att skära rostfritt eller aluminium. Genom att företaget jag jobbar åt bara använder plåt i sina produkter,så kommer dom knappast investera i det heller =( "Riktiga män luktar diesel" |
|
|
Såndärt växeljalusi finns redan att köpa från vissa stylingfirmor, blir ganska snyggt kombinerat med rätt knopp. Till dom brukar det iallafall följa med en midre damask som sitter aldeles under plårten. Dels så kommer det inte ner smut som ni var oriliga för, dessutom slipper man se den fula infettade vita plastbussningen som sitter därunder. Borde inte vara så svårt att sy om originaldamasken så att den blir lite mindre. Men jag tror att spaken kommer att slammra och slå mot plåten när man kör, iallafall på min bil som börjar få lite sladdriage spak nu på äldre dar.. Ska man göra spåren så breda att spaken inte kan komma imot så blir det ingen plåt kvar.. Plåt är väl fö inga problem, bara att lack med såndär kromfärg och klarlacka, det har man ju tex på kromfälgar. Eller varför inte klä i äkta kolfiber :)) |
|
|
Växelgrind till E-36 och E46 säljer Racing Dynamics/USA. Den är grymt snygg.Men väldigt dyr... "BMW make the world faster" |
|
|
GATED SHIFT KIT Art:122.19.36.001 kostar 395 Dollar... www.racdyn-usa.com "BMW make the world faster" |
|
|
Yes nu är det bara å sno måtten men det är nog ingen som är sugen på att punga ut 395dollar.... Länk |
|
|
Hmmm de där kittet blev man ju nästa sugen på. Länk |
|
| Vill ha..... | |
| Hände det nånting med det hela eller ? info om det tack | |
|
Länk Lyfter tråden igen... Ingen som har gjort egna som blivit bra än?? Jag ska försöka mig på att göra en. |
|
BmwMutte |
blir det inte krångligt att få i växlarna? När man inte kan gena nått? =) |
| Är på BmwMuttes linje. Tror det blir svårare att växla. | |
|
men om man göra spåren lite "snea" om ni förstår, så borde de ju inte bli svårare att få växlarna, alltså 1:an till 2:an rakt spår 2:an till 3:an snätt frammot, spår 3:an till 4:an rakt spår o 4:an till 5:an snätt spår, borde inte de funka? mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.