AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.273

Dags för nya stötdämpare, rekomendationer?

Jo
47
Jocke Plåt
Mkt utrustad
318 -92
Som rubriken lyder, det är dags att ge e36an nya dämpare..
Bilen är sänkt 40/15 med ett HR-kit, fjädararna verkar okej, men nu är jag ute efter hårdare dämpare (iaf bättre), tänkte att jag kunde få lite lämpliga förslag/omdömen tex budget-alternativ vs "lyx".
Har kollat runt lite, nån som provat weitec? duger mekonomens produkter (det är ju bara en 318 visserligen) dalhems hade något udda märke, klart billigast, men kvalite?
Nåja, ge mej lite råd på vägen tack...
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kolla Motornords Bilstein-dämpare:
Länk

Inte billigaste dämparna, men mycket bra!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Håller med dig Johan,lite synd på priset bara.

mvh/trucker

Länk

Länk NY
Ko
310
Kontant
525i -91
M3 -97 Limo
Koni är väl alldrig fel Länk Har själv köpt såna som jag håller på att montera.

----BMW ///M3---
Kontant; Får man fråga var du köpte dina Koni och vad du gav för dem? Är det de gula som är ställbara?

Jens
mi
566
micke t
Alpina B5 touring-06
Jag skulle avråda från weitec, jag har ställbara weitec-dämpare(+fjädrar) och jag bytte dom på garantin i somras då dom bara hade rullat 1år och redan började småläcka olja. Nu har dom jag satte på i somras börja krångla; den högra klonkar och har även gjort att däcket har tagit i innerskärm+lite på framskärmen då dämparen förmodligen inte har kunnat klara påfrestningen.
Jag ska fixa några Bilstein-sprintdämpare istället för weitec-dämparna. Weitec vet dessutom inte vad leveranstid är, jag har vid flera tillfällen fått vänta uppåt 3månader på delar från dom vilket är rent skrattretande.
Välj ngt annat fabrikat som Bilstein, Koni eller Sachs, då vet du vad du får.

Mvh/ Micke t
Jo
47
Jocke Plåt
Mkt utrustad
318 -92
Tack för alla svar, särskilt avrådandet från weitec, var tveksam till dem med tanke på vilket företag som säljer dem (ingen nämnd)
lutar nog åt bilstein, har bara hört positiva saker om dem, och de kostade 1700kr jämfört med wietec som skulle ha 1600 (framdämpare, styck) så den 25e blir det att beställa, tack ska ni ha
Ko
310
Kontant
525i -91
M3 -97 Limo
MrMarsupilami; Jag köpte komplett Suspension Kit 1150-5023 Ställbara dämpare(gula) runt om Ställbara fjädrar fram (fjäderben) samt sänkta hårda fjädrar bak. Har nästan monterat färdigt, verkar sänka 20-25mm bak och 30-40 fram. Blir rejält hårdare i fjädringen men det ville man ju ha. Handlade hos min lokala Bildelsfirma och fick ge 11000 Kr

----BMW ///M3---
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.