AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
888

Bra priser på M3 och M5

Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Vet att det har varit en hel del trådar om billiga M3or (e36) den sista tiden, vissa anser att man kan få en fin M3 3,0 för 100k men andra inte. Hur ligger det egentligen till? Ni som nyligen köpt eller sålt sådanna bilar, får man en schysst M3 för 100k eller max 110k?

Man kanske får nöja sig med de näst bästa alternativet, en M5 alltså och då får man ju en riktigt fin en för de pengarna!

///
Nicke
Köpte min för 120´ 1993 ganska mkt mil 18000 men tok dokumenterad full bok+ 1 cm med kvitton gula koni, schnitzer short shift låda mm mm Var kanske lite överpris men bilen har allt man behöver i utr som annars kostar en massa pengar att fixa till.

Konstigt nog både känns och går den mkt bättre en min m5 1994 med ca 14000 garnaterade mil.
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Känns inte som många mil är något större problem om den är väldokumenterad och bra servad. M5 verkar oxå intressant men M3 är ändå ståret vassare (min personliga åsikt alltså...)

///
Nicke
Tyvärr är det många som enbart tittar på milen, själv anser jag som dig att det inte är viktigt.

Har försökt sålt min bil nu i höst men inte lyckats. Det har ju inte vart helt dött, men jag har fått för mig att det kanske beror på milen. Är bilen välvårdad och servad är det ju skitsamma, min har snart gått 18´ och är kärnfrisk i motorn. Drar obetydligt med olja, bra värden på allt och går hur fint som helst.

Finns mycket självutnämnda "experter" som säger att en M-motor är slut vid 15000mil, håller dock inte med.

Min bil: Länk

Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
nilez - jasså det var din bil jag har suttit och drömt om, älskar färgen! Lika fin i lacken som det ser ut på bilderna?

Tänkte ett tag ringa på den, Borlänge är ju inte långt härifrån men så kom jag fram till att det får vänta till sommarn...

///
Nicke
> Nike_Boy

Har lite stenskott i fronten, men annars är den helt okej för en snart 9 år gammal bil.

Har du suget kvar i vår är det bara att höra av sig. Ställde in den i garaget förra veckan, och där blir den kvar ett tag.

MVH
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
nilez - OK, men förutom stenskotten så är den fräsh? omlack av huv kostar ju inte så fasligt mycke...

Ja kanske kan slå en signal om jag har vägarna förbi!

///
Nicke
Ja, den är fräsch, helt klart.
bm
62
bmwandy
M3 3.0 -95
nike_boy:

sålde min för ca en vecka sedan för 119´.
svensksåld,2ägare snart 16´mil. jag tyckte såklart den var värd mer .Men som det ser ut så är det rätt tid för köpare just nu och du kan nog hitta en fin för de pengarna,men stirra dig inte blind på milen.Skicket och känslan och serviceboken är a och o tycker jag.

lycka till,jag saknar redan min!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.