|
|
|
|---|---|
|
Har sett ett stort antal annonser både här och på Blocket där det stå i stil med: 18" Fälgar säljes" .Inte bilmärke,modell,bredd mm, en sån får nog inte så många svar? Läste precis nån som ville köpa kromringar till hastighetsmätaren på Powerbörsen! Inte vad det var för bil eller nåt? Man kan ju fråga sig om dessa personer överhuvudtaget läser igeno´m sin annons innan de klickar på sänd knappen? | |
|
Hehe... jo man kan fundera ibland hur folk tänker. Jag brukar vara överdrivet tydlig för att inte missa att någon inte förstår vad jag vill sälja eller köpa. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
| Instämmer | |
| För mig brukar de alltid bli för detaljerat o för mycket info så det bara blir jobbigt att läsa... | |
-Daniel- |
jo sånt är bara irriterande ser folk som skriver tex bmw 325 och som info fin ring för info kanske sånna som vill ha lite pengar när dom fyller på sina conviq kort? själv brukar jag skriva så detaljerat som möjligt iaf när man säljer bil så slipper man folk som bara frågar några saker sen lägger dom på tycker när man skriver detaljerat så sollar man ut som som bara är ute efter lite info och dom som ringer är dom som är seriösa |
|
Jag hade annonserat min förra bmw här på börsen för ca 2 år sedan,i mitt tycke en mkt detaljerad annons. Då ringer en riktig jävla idiot och börjar fråga massa grejer som stog klart och tydligt i annonsen,otrevlig var den jäveln oxå. Helt plötsligt säger han att hans sambo vill fråga lite grejer då kommer en annan kille i luren,irriterad som jag redan var för att dom drev med mig sa jag till dom att jag säljer ändå inte bilen till nån bögjävel,då tog det hus i helvete och killarna skrek nästan i kör att jag skulle passa mig och det kan gå illa för såna som dig.Då la jag på luren. Skyddat nr hade bögkräken oxå. |
|
|
MB: Haha :D Jag ställer hur mycket frågor som helst när jag kollar upp en bil. Man vill ju att allt ska vara glasklart om man ger sig ut för att kolla på den. Jag hade nog reagerat likadant om en säljare kallat mig ovanstående... --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
hehe , Nån sade att sedan Psykreformen trädde i kraft på 90-talet så har de knäppaste börjat syssla med bilannonser som hobby. Och jag vet att det stämmer ! Precis sålt två bilar och ångrar bittert att jag inte spelade in samtalen. Har nu en köpes annons ute , och det har ringt en del roligt folk som vill ha nästan nypriset för 14 år gamla bilar utan vare sig kvitton eller servicebok. :-) Ger upp och köper en volvo-740 istället , rättar mig i leded , skaffar ett volvokort och lämnar in bilen för att byta bromsklossar :-))))) MB : Du gjorde helt rätt ! alltid tråkigt när folk frågar om sådant som står klart och tydigt. FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-) |
|
-BeeMWe- |
MB: haha roligaste jag hört på detta forum på länge. |
|
MB: hahaha, vilken historia! låter exakt som en busringning jag hörde för ett tag sedan... Det var just två bögiga killar som ringde på en 525 eller 535. En kille med jävligt mörk röst och därefter kom en kille in med ljusare röst och frågade om man kunde fälla sätena eller nåt? därefter flippade den med mörk röst och undrade om du ville bli av med bilen eller inte? Ja, det var länge sedan som sagt, men det är vad jag kommer ihåg. haha, kul att höra var det. kan dock tänka mig att det var mindre kul för dig ;-) |
|
|
Tompas det var säkert samma killar som ringde mig,tycker jag känner igen det med att fälla sätet. Jag fattade rätt snart att dom drev med mig men det finns ju många som ringer och frågar en massa när man ska sälja och det ser jag inget fel i. Ska man lägga upp massa pengar så är det ju klart man vill fråga så mycket som möjligt speciellt om det är en bit att åka,men jag blev rätt förbannad när jag förstod att dom drev med mig därav mina uttalanden. Nu i efterhand är det ju rätt kul men då var jag riktigt arg. |
|
|
Jag får nog formulera om mitt inlägg ovan. Självklart blir man förbannad om någon ringer och bara vill jävlas när man försöker sälja sin bil. Vad jag menade är att jag tycker man ska få ställa frågor om bilen (så länge de är seriösa och relevanta såklart) utan att säljaren ska bli förbannad. MB: Uppfattade det som att du skällde ut en potensiell köpare för att denne ställde för mycket frågor, men nu efter att ha läst ditt sista inlägg så insåg jag att jag missförstått det hela. Håller med dig nu sen jag läst ditt senaste inlägg. --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.