|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet vad det är för insprutare på dessa bilar? Har hört att det är högohms 630cc spridare Stämmer detta? Kanske någon som vet tillverkare och nummer på dom? | |
| Kommer inte ihåg exakt modell, men de är på ca: 300cc, absolut inga 630cc. | |
|
Kan kolla upp underdagen och posta här. Kan lämna pris från BMW också på delen. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
|
Alpina artikel id: api1356644 Kostar 2255 kr Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
|
Oooo, det var inte billigt för en spridare! Har för mig att jag betalade ca 1200kr för 1 spridare till min m20b25. |
|
|
Vad är billigt till en Bi-Turbo, när det står Alpina för artikel id, vissa saker är ju orginal såsom insugsventilen, avgasventilen som är sodakyld går på 1850 kr st, vipparmarna är orginal pris *2, Topplockspackningen går på runt 4500 kr. Grenrörspackningarna är 450 kr st. The list goes on =) Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
| Näe jag vet att det kostar bara för att det står Alpina före artikel id, men som jag brukar säga... Det drabbar ingen fattig!=) | |
|
Haha! Hoppas att du talar för dig själv ;) Blod,svett,förstörda helger och kvällar står bakom mina finanser. Kan ju tillägga att jag är småbarnsfar, så det uppskattas ju inte alltid att man är borta och jobbar. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
|
Jo, jag talar säkerligen för mig själv!=) Jag bara skoja... Förstår att det inte alltid uppskattas att du är borta och jobbar. Jag har förstört några förhållande i och med att jag jobbar som resande konsult och är hemma ca 2 hela dagar i månaden! Det är lite svårt att bygga förhållande på det... Men jag överlever, jag har ju min bil och mina kompisar. Än så länge! |
|
|
Det brukar sitta en Bosch spridare 0 280 150 737 303cc/m Den kommer ifrån Audi 200 Turbo Q 89-90. |
|
| Tack för priset. Lägger ner dom insprutarna direkt. Verkar vara för små och onödigt dyra. Får två 630cc för vad dom kostar styck. Men som redan kommit upp Alpina kan man inte beskylla för att vara billiga. Vad det än gäller | |
|
Stensth, Jag tog inte alls illa upp. Och jag ska inte säga att jag har det dåligt ställt heller för det har jag inte men... det kostar att ligga på topp har jag märkt. Har ju min inne på rep nu, provtrycktoppen(helt perfekt) planat och fräst nytt ventilspel, nya vipparmar(alla), ny topplockspackning, nya grenrörspackningar, och dvs andra packningar. Vill egentligen inte veta vad detta kommer att kosta men det är banne mig värt det. Vad gör man inte för sitt enorma intresse när det kommer till Alpina. Har även fått beröm över hur pass bra skick bilen är också, det känns härligt, för förutom genomgång av motorn så har de gått igenom resten av bilen också, vad gällande drivlina samt upphängning(stötdämpare, bussningar osv.) kaross osv. Om ett till två år så ska jag börja leta efter en B7 Turbo, då dessa känns riktigt överdjävliga. Stensth har fasen märkt en till likhet mellan oss vi är båda 24 år gammal också. Gerhard, våra bilar är rätt nära varandra produktionsmässigt sett, min är #357 Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.