|
|
|
|---|---|
zodalurken |
har en 535-91 som kammen gått ner sig på, REJÄLT!!! vet någon om det går att använda kammen från en 733-82? vill ej kosta på någon ny pga att jag håller på att bygga en ny motor, bilen är nämligen en "flyttgodsare" dvs mycket förmånliga avgaskrav! kostnaderna har dock spräckt budgeten för längesen (dyrt att trimma) och man vill ju kunna använda bilen. tacksam för svar |
|
Enligt motornord så verkar det inte fungera att kombinera en kam från en gammal M30 motor till den nyare med motronic styrning. Iaf olika kammar trots samma duration. Kolla: Länk ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Din kam har fäste fram för motronic-fördelare. Den gamla har inte detta tändsystem och därmed annan kam. Tyvärr. Men det finns kammar på begmarknaden ibland och en ny från m-nord går inte lös på mer än 1800 har jag för mig. Ring o hör med dem som demonterar 535:or. Finns några i börsen. Tyvärr är det ju "lika bra" att göra llt när man är i gång och då är säkert en utbytestopp från BMW att föredra. 10 lök för allt, vippor/kam mm. |
|
Paap Reeder |
Hej! Du kan slipa ner de två "driv"nockarna på din L-jetronickam samt gänga upp ett hål för insexén som du drar dit motronicrotorns fäste med. Det förutsätter förstås att lyfthöjd och duration passar till din m30. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.