|
|
|
|---|---|
Nickea |
som rubriken lyder, får man plats med 245 på min 325i -92??? |
| Ja om du har rätt fälg. | |
| LÄTT !! jag har det runt om på min .. mwh | |
|
Stälde denna fråga själv för några dagar sedan. Detta va vilka svar jag fick... Länk Har du 18" el. 17"? Själv har jag nu betsämt mig för att till sommaren lägga på 255/35-18" bak. Detta skulle inte vara en omöjlighet enl. den förra ägaren då skärmkanterna är utvalsade. Lycka till Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
Nickea |
det är 17`` |
| Inga problem med 245:or om det är E36 originalfälgar med rätt offset, tex. M3 E36 originalfälgar med 245/40-17 bak passar utmärkt på en "vanlig" E36:a... | |
Nickea |
köpte fälgarna igår men har inte provat om dom passar... Någon kanske vet om fälgarna från en Z3 M Coupe passar på min e36?? |
|
Hej! Jag hade 245/40-17 på 9*17 fälg med offset 45 bak på min E-36. Bilen hade M-chassie. Hade aldrig något skrap i hjulhusen. Mvh Anders |
|
|
Z3M Bakfälgarna kommer inte passa såvitt jag vet! Für immer verliebt, Drei buchstaben.. BMW! |
|
|
Det bör gå, kör själv med 265 or bak utan att det tar i, men som många skrivit så skall fälgarna ha rätt offset ***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle*** |
|
|
Z3M fälgarna har lika/liknande ET som E39, så det blir knivigt. Vad är det för ET på dina fälgar? |
|
|
Nickea, ja har ET38 o får lugnt på 255/35-18 M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
Nickea |
som någon annan hade sagt så passade inte fälgarna =(... antingen får jag göära en skärmbreddning lr så säljer jag helt enkelt fälgarna och köper ett par andra... är det någon som vet vilken offset z3m fälgarna har och på vilka bilar dom passar? |
|
Dom har et nånstans runt 20, lämpligt på E36 är 42. Dina fälgar passar på Z3M Coupe & Cab, samt E46 M3. |
|
|
Anders S: Har inte E36 ET35 org.? Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
I min instruktionsbok står det ET 47 på en 16" aluminiumfälg (et 42 på en stålfälg i 15"). Har för mig jag sett siffran 42 tidigare (kanske var det till min E46?) men jag skulle iof tippa att från 35-47 funkar rätt bra. |
|
|
Oki, kör nämligen själv på ET35 fälgar. Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
| Sexorna har ET 47 och fyrorna ET 42. Detta eftersom sexorna har bredare fälgar i standardutförnade. ET 35 är mycket vanligt bland tillbehörsfälgar till E36. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.