AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
972

sterio till e39-00 sedan

BM
122
BMMMMMW
316ti Compact
318ti Compact (leksak)
540ia-03
Har en orginal cd i min bil men skulle villa ha lite bättre ljud.
Vet visseligen inte vilken typ av sterio jag har, det står profesinal på den.
Har inte hittat någe slutsteg på dom ställen jag antar dom skall finnas (v och h bak i bagage utrymmet) samt det finns ingen org baslåda.
Finns det någon som har micklat med dessa?
Hur ska man göra när man lossar dörr sidoinredningen? (har airbags där)
Har du massa kul org BMW sterio som du vill bliav med?
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Hej,

Det finns en mångfald olika stereopaket, vissa med separata slutsteg och vissa utan. Vilket du har vågar jag orda om.
Beträffande dörrside-demontering och högtalaruppgradering kan du kolla de här länkarna. Länk
Länk

Sista länken är för E38 men det är i det närmaste samma konstruktionslösning för e39.

Några extra tips:
- Den inre skraplisten mot sidorutan sitter i en T-profil av plast, (kromad eller svart). Det kan gå att ta loss dörrsidan med denna på plats men det blir mycket enklare om den tas bort först. Detta går dock inte att göra utan att den skadas mer eller mindre så det är ett val man får göra (ny list =300:-). Vid återmotering av dörrsidan måste listen först plockas bort och tryckas dit som sista moment.
-Ha alltid sidorutan fullt nervevad vid denna operation.

-Mitt favoritverktyg för att knäppa loss dörrsidans klips är en stållinjal med eltejp/maskeringstejp på kanterna. Skjut in linjalen mellan dörrsida och dörr nära klipset och vrid. (Nya klips är nästan gratis så byt om något går sönder!)

-Originalhögtalaren är för det mesta en 13cm /5" Nokia-högtalare på 40w. Har du telefon som utrustning så har högtalaren dubbla talspolar.

- Högtalarlådan klarar en högtalare med 54mm djup.

-Tänk på att lådan också fungerar som förstyvning åt dörrens innerplåt. Sitter den inte fast ordentligt så är det risk för att man drar loss/sönder dörrsidan med innerdörhandtaget!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.