AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
669

Europlusgarantin vad gäller?

oo
36
oopsen
320D GT xdrive-14 M-sport
Har inte koll på vad den gäller för. Gäller den för tex om Färddatordisplayen ger upp under första året?
Vet någon om jag kan hitta villkoren på nätet?

Med Europlusgarantin följer det väl med ett häfte som beskriver garantins omfattning? Det har det i alla fall gjort på de EP garantier jag har fått, både i Sverige och Tyskland.
Utan att ha villkoren framför mig så tycker jag att en trasig display bör omfattas av garantin. Det som är undantaget är mest saker som batteri, avgas, bromsbelägg, lack, gnissel och gnek.

/T
Om du har köpt den direkt av en handlare i Tyskland så gäller garantin för allt! Om inte har gjort det (köpt av någon privat) så gäller den inte.

Det går ut på att du lämnar in på verkstad och det reparerar, du får betala och sedan får du själv se till att få pengarna från EuroPlus.

Är du osäker maila dem på info@mondial.de, svarar rätt så snabbt på frågor.
oo
36
oopsen
320D GT xdrive-14 M-sport
Tack!

Bilen är köpt hos BMW i Sverige när de hade med europlusgarantin, så då hoppas jag på ny display. Fick inte med några villkor av någon anledning. Har dock papper på garantin.

Är det EuroPlus Sverige ska du bara kunna åka in och få det fixat. Jag refererar till Tysk EuroPlus som de neggade ur på här i Sverige då de slutade med det själva.

Nog för att Solna ligger långt från kontinenten men namnet EURO-plus torde betyda hela europa ( även om BMW Sverige är larviga och låtsas som att det inte gäller "fifflade krockade import bilar")

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Gasar-M: Visst är det så men av någon anledning tröttnade de på att ligga ute med pengar på verkstäderna. Jag personligen tycker att det vittnar om ett dåligt beslut från BMW centralt i Sverige.

Vet att det fanns verkstäder som faktikst gjorde detta ändå som kundservice, otroligt va för att vara i den branchen?!
...med god kund vård ja, det är ovanligt numera...

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
ze
23
zensurfer
528iA Touring -99
Köpte en BMW i Tyskland nyligen och fick problem med termostaten.
Skickade ett email till europlus@mondial.de och fick tillbaks ett "claim number". Sedan fick min lokala BMW-verkstad byta termostaten och jag betalade. Skickade räkningen till Tyskland tillsammans med mitt bankkontonummmer och fick pengarna insatta på mitt konto 2-3 veckor senare.

Ganska smidigt faktiskt, trots att man får lägga ut pengarna själv.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.