|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en kompis som har haft sin 850 -91 i ett garage i tre år och som hade tänkt ta ut den igen. Är det någon som har tips på vad man borde kolla/byta? Den har mer eller mindre inte rörts på tre år. Han har bytt batterier och startat den, den gick fint och han noterade inget läckage. Oljebyte är förståss naturligt men ska man t.ex. byta kylvatten, bromsvätska etc? /MVH Jimmy | |
|
Enligt servicerutinerna så ska ju byta kyl- och bromsvätska ungefär vartannat år, så det är nog ingen dum idé. En ordentlig genomgång och uppsmörjning av bromsoken skulle jag nog göra också. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
nu MÅSTE jag bara fråga: varför i hela världen har man en 850 i Garage i 3 ÅR !!!!????? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! /// Missa inte GoCart Kvällen 25 NOV. |
|
| Det bästa är att byta alla filter, oljor och vätskor (spolarvätska möjligen undantaget :)) samt kontrollera slangar och rör. | |
Dufvis |
z3c4ever: Personen ifråga kanske har haft en "riktig" bil (läs Z...!) och vill nu ha en bra vinterbil....*blink* //DD Hellre en förutfattad mening än ingen åsikt alls..... |
|
Låter helt sjukt att efter tre år nu ta ut den lagom till vintern. Säg åt honom att vänta till våren! De tre år den stått i garage har ju inte kostat honom någåt, så en fullservice på en pålitlig verkstad som väl kanske kan på runt 15-18.000 kronor, så är det bog värt det. Utslaget på dessa år så ja, det kostar att ha en 850. Jerker |
|
320-325 |
en 850 som vinter bil ? hoppas jag fattade fel.. |
| Ja om man har en Ferrari på sommaren! | |
|
Nästa gång han ställer av den så byt oljan innan avställningen! På så sätt är den körklar efter vintervilan, dessutom är gammal olja inte så vidare bra att ha kvar i motorn... Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.