AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.869

vart sitter larm indikeringen?

myran
Jag har ett litet problem.Jag köpte min 540iaT av msbilar örebro och dom sa till mig att bilen hade larm.Jag uppgav till försäkringsbolaget att det var larm i bilen efter som jag trode att så var fallet.Fixade en instruktionsbok på nätet och där står det att det ska sitta en indikator lampa på innerbackspegelns avbländarspak men jag har ingen sådan efter som det är en automatiskt avbländad spegel.någon som vet var den sitter då??När man låser bilen ger den ingen signal varken blink eller tut.Man vill ju veta att man har rätt innan man ringer och tjatar på bilskojjare:)

Myran
Be
223
Benny 540
540i touring 6vxl
du hat en liten indikator lampa under backspegeln även om den är automatiskt av blandande
myran
får kolla det sedan ska ut och fara i eftm.Tackar för tippset.

Myran
myran
Ms bilar kommer nog hävda samma sak som när jag köpte den att det är ju fjärr då är det ju larm.

Myran
att där är fjärr innebär INTE att bilen har larm...har träffat på massvis med bilar som har fjärr men inget larm- senast en uno från 89 men fjärrlåsning!!!
myran
NU vet jag inte om jag ska gråta eller vad,jämföra min 540 med en fiat uno :-) Han menade nog att om du har fjär+imobilicer i nyckeln så är ju allt som behövs för boxen redan där.Är det någon som har en importare med larm står det då med på utr.listan i serviceboken???

Myran
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
På min importerade E34 530iAt-95 står larm med i utr.listan.
* 302 - Diebstahlwarnanlage incl. Fernbedinung für ZV
dvs. Larm med fjärr för c-lås på svenska :)
Så, ja, det bör stå med i utrustningslistan.

Mvh
Patrik

___
Touringklubben: Länk
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Har du larm bör det så med på listan.
Om inte är det nog bara att installera larm. Tex DEFA 400 går att använda till befintlig nyckelfjärr samt till bilar med startspärr.
En hel del säljare kallar startspärren (som är obligatorisk efter -97) för larm. Fjärrstyrt c-lås har väl de flesta men larm är det inte om inte det sitter en lysdiod under backspegeln plus larmmodul och tillhörande utrustning i bilen.

FP
obs att lysdioden kan mycket väl sitta på panelen bredvid växelspaken..det gör det på lite äldre E39.or
Du tänker inte på lysdioden i "R"läget som alltid lyser under 16 min efter man stängt och låst? Har inget med larmet att göra men på en -96 eller 97 E39 sitter det en röd binkande diod under backspegeln om bilen har originallarm.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.