|
|
|
|---|---|
|
Hej, har problem med tjutande bakaxel i mine 530i 89:a. Bilen har i dag diffspärrad bakaxel. Problemet yppar sig farter mellan ungefär 70-100 km/h och vid alla växlar. Det låter bara då transmissionen är belastad (läs vid motorbroms eller acceleration). Vid vanlig inbromsning och kopplingen nertryck låter det ingenting. Ljudet kommer bakifrån bilen. Låter onekligen som bakaxelklumpen håller på att ge upp eller hur? Mina frågor är då som följer, Kan jag ta en klump från någon annan BMW t.ex. en 525 e34:a, med andra ord, vilka andra bilars bakaxelklumpar är kompatibla med den jag har idag? Kan jag ta en odiffad klump (detta torde bli billigare eller?)? Ungefär hur mycket kan dessa tänkas kosta begagnade? Och sista frågan, Du råkar inte ha någon sådan liggandes va? (hör hemma i börsen jag vet... kommer där också när jag vet vilka jag kan använda...) Mvh och hopp om en trevlig dag, Martin | |
|
Hej Martin! Om det skulle vara bakaxeln som är på upphällningen så borde den väl låta i alla farter och inte bara mellan 70-100km/h? Kan det inte vara något annat fel, typ stödlager för kardan el dyl? Nu spekulerar jag bara så rätta mig gärna om jag är ute och cyklar. mvh Larsa |
|
|
Silentblocken kan ju börja ge med sig då blir det lite mysko ljud. Håkan |
|
|
håller med föregående talare... får slänga upp bilen på lyften igen och titta... hur märker man stödlagret till kardan? Martin |
|
|
Det brukar vibrera i bilen med dåligt stödlager. Mitt är lite kasst och jag märker små vibrationer runt 100 km/h som jag tror härstammar från lagret. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.