|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är tyvärr tvungen att sälja min 740 -93.. Det lustiga är att trots att jag annonserat några gånger både här och på blocket knappt fått ens ett enda samtal.. skumt.. Hur har ni haft det själva beträffande svårigheter att sälja en e32? är det helt kört eller? Var har ni annonserat? Var har ni haft det lättast att få era bilar sålda? Jag är egentligen inte så sugen på det men jag är tvungen då jag behöver pengar till en riktig lekbil.. -en lancia delta integrale evoluzione.. MVH Krille Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat.. | |
|
Mycket info och många bilder, även närbilder. Kvaliteten på bilderna är oxå viktigt (tydliga klara bilder) = ger ett bra första intryck på att bilen är fräsch och tilltalande. Autopowerbörsen = bra Blocket = njä Finnmer (Aftonbladet) = bra Svårt att sälja bilar i dagsläget då utbudet är så stort = köparens marknad. Vill du ha bilen såld snabbt så är nog det enda raka att sätta ett lågt pris (och bita i det sura äpplet) eller vänta ut tills "rätt" köpare uppenbarar sig = kan ta tid // Lazze Länk |
|
| Skulle vilja påstå att blocket är utmärkt! Ofta mycket respons på gott och ont, men i mitt fall fungerade blocket bättre än autopower börsen. | |
|
Hej! Kan också rekommendera www.finnmer.se samt blocket. Jag hade i dagarna kontakt med en kille som köpte en Merca av mig för något år sedan. När han nyligen i sin tur skulle sälja fick han ingen vidare respons på blocket men däremot gav en bildannons i tidningen Motorbörsen mycket svar. Dagen efter tidningen kom ut var bilen såld. Mvh Erik, Bromma |
|
|
Krille_hlm En lancia delta integrale evoluzione vilket otroligt läckert bilval. ett klart habegär.Personligen så har jag haft jätte bra respons på det jag har annonserat på blocket,men som sagt ju mer bilder på objektet desto bättre. --- Länk |
|
| Krille: dags att ändra din autosignatur om du skall sälja bmw´n till förmån för ngt annat. Den antyder nämligen att inget annat duger... | |
|
Priset är en viktig faktor också kan man säga...hur mycket vill du ha för den? /Simon |
|
|
Underskatta inte lokalpressen. Många spekulanter får ett ökat köpsug när bilen finns nära och de kan komma och titta på den samma dag som annonsen publiceras. Jag sålde min bil genom blocket.se. Fick dock annonsera länge då jag inte ville släppa bilen till underpris. Autobörsen var det forum som gav mig mest oseriösa spekulanter. Förstår inte hur folk är funtade när de försöker pruta genom att vara aggressiva samt smått hotfulla. Funkar inte på mig i varje fall. |
|
|
ja tror man skall annonsera på så många ställen som möjligt. Dock finns det ju mycket beggat att välja på och det är lite av köparens marknad. e32 är ju en mera sårsåld bil än en vanligare mindre bil , det krävs ju lite specialintresse för att vilja köpa en 10-15 år gammal lyxbil med höga ägandekostnader , tänk på att de flesta INTE har eget garage fullt med verktyg så att de själva kan reparera allt. Då är en e32 dyr att äga.... Enda sättet att locka köpare är ju ett lågt pris. Jag tror inte såååå mycket på att locka köpare med full S-bok , välservad , pedant skick etc... då ev. spekulanter hoppas att alla andra blar på internet skall vara i lika fint skick vilket de kanske inte är , så fall skall det vara en kunnig köpare som köper en bil till högre pris bara för att den är i gott skick. FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-) |
|
|
På tal om annonser... Vissa annonser är ju hemskt roliga eller hur man nu väljer att se på saken. Då jag själv letar efter en e32 att köra över vintern , dvs en skruttig bil men inte hittat något har jag börjat titta på den mycket valigare 5-serien , typ en 1991 årsm 525 eller dylikt. De annonserna är ju inte riktigt kloka , såg idag en 10 år gammal bil , bmw525 , där säljaren garanterar att köparen kommer att kunna köra bilen i TIOTALS ÅR framöver !!! Och vill ha över 70 000:- för bilen GAH! hohohoho Som jag ser det... en 10 år gammal bruksbil går ett tag till , och vid nästa större fel är det skrotning som gäller. man renoverar ju inte en gammal bruksbil som är extremt vanlig. Ringde även på en svindyr e32:a som lovades vara helrenoverad OCH nyservad , det visade sig sedan att det inte fanns ett enda kvitto på något , serviceboken hade "försvunnit" på någon semester. Bilen var rostig , hade gått 30 000 mil , och det enda som hade bytts de sista 5 åren var ett rostigt bromsrör (det var helrenovering det) , sedan var bromsarna helt slut , trasig AC , inget skinn , extrautrustningen var ABS och styrservo , som är standard i e32 , batteriet behövde nog bytas för den startade inte. Det roligaste är att detta var ett riktigt vrak men har blivit såld ! Jag vet ju inte priset , MEN det verkar som att det är fullt möjligt att ljuga ordentligt i annonsen och att en av tio blir lurad och betalar ett extremt överpris. Säljaren på denna bil trodde verkligen den var värd tre gånger så mycket som alla andra e32:or , trots att det var ett skrotobjekt. Funderar lite på att spela in när man ringer på roliga annonser och lägga ut på internet som mp3 , är det lagligt ? Många kan nog få sig ett gott skratt. FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-) |
|
|
wadel, sådana inspelningar vore klart roliga att höra....när man ska köpa och sälja bil kan man få prata med de konstigaste människor med de konstigaste önskningar och åsikter....:) /Simon |
|
|
haha! jaa, när man läser en del annonser undrar man ibland om de är riktigt 100.. :) Min har gått mycket, 30000.. den är hyfsat välskött, dock lite blästrad i fronten, den har ju trots allt gått i tyskland tills för tre år sedan.. 2 ägare i tyskland enligt kopian på briefet.. serviceboken är korrekt ifylld, servad på verkstad även här i sverige.. 2 ägare i sverige, som jag för övrigt känner.. tyvärr ingen ac.. det avskräcker nog många.. annars inga problem.. inte nu längre i alla fall, bytt styrstag och leder, k-hämmarstag, div. bussningar till lådan samt till bakaxeln.. bytt dämpare och även växellådan. backen var def. vid inköpet. Ny soppapump, och självklart ordentligt servad av mig.. jag är flygmek så jag förlitar mig mest till mig själv när det gäller själva skruvandet :) Dessutom så sitter det en uppsättning 17" alpina fälgar på den som är i mycket bra skick (renoverade) samt org. alufälgar till vinterdäcken.. Jag har begärt 59' för den men det får jag nog sänka lite känns det som tyvärr.. Jo, jag får nog byta signatur om jag köper en lancia delta.. haha :) Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat.. |
|
|
fast jämfört med denna 740: Länk -är ju min ett fynd! haha vilket jävla pris för att vara helt ärlig.. så mycket hittar man ju lätt en e38iAL med all utrustning för.. Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat.. |
|
|
Jag sålde min 740-E32 i somras via Bilförmedlingen i Stockholm. Efter 7-dagar under deras försäljningsportal så var den borta. Länk Mvh. Patric Min E32/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
|
Krille_hlm:...jag har också försökt sälja min....tycker också det verkar omöjligt & sälja nåt nu....ändå tycker jag att bilen är i samma prisklass med dom flesta 740 e32:or jag sett.....nej,blir nog & behålla den nästa sommar också.... min 20000mil 18" fälgar klima med mera servicebok fin bil enligt mej...ej vinterkörd av mej......60-65000kr.. |
|
|
PJ: Hur mycket tog Bilförmedlingen betalt för det? // Lazze Länk |
|
|
Jag har för mig att de har ett sk. courtage på 11% av försäljningspriset. Det är säkert förhandlingsbart om man överlåter en dyrare bil till försäljningsuppdrag. Kan med gott samvete fö. rekomendera den som finns i Västberga, Stockholm. Mvh. Patric Min E32/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
|
30000 mil, där har du nog en del av problemet.. jag letar oxå e32 740 men inte en som gått 30000... går säkert bra nu, men sen när den ska säljas och kanske gått närmare 40000 ? svårsåld ? eh, japp.. -g- |
|
|
Jag tycker faktiskt en bil är SLUT efter 30 000 mil , sen får alla andra tycka vad dom vill. Var på studiebesök hos bmw och MAN (lastbil) fabrik i munchen för länge sedan (kände folk som arbetade där) och när man ser utmattning och slitage på en bil efter bara 10 000 mil så kommer man inte ens på tanken att köpa en långmilare , tyvärr har man inte alltid råd att köpa ny bil , och e32 finns ju inte som nya :-( |
|
| Wadel. Utmattningen beror mycket på hur bilarna körs. En 7-serie är normalt mindre sliten än en 3-serie eftersom den rullar gynsammare mil. 10000 mil är ingenting idag....speciellt inte för drivlinor. | |
| Då jag är insatt i produktionsekonomi och produktionssystem skulle jag aldrig komma på tanken att köpa första årsmodellen av en ny modellgeneration. Ut på marknaden med bilarna så fort som möjligt oavsett kvalitet är mottot hos många producenter. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.