AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.134

gt3 eller csl

Visa användare
57
mr mpower
M4 GTS Clubsport -16
M2 DCT-17
Lamborghini Huracan -15
jag är lite sugen på att byta bil vilken ska man ta.
Skiljer väl rätt rejält i pris de båda emellan?

Om ekonomin inte varit intressant hade jag nog valt GT3, det är min Favorit-Porsche.

Men när man är uppe i de summorna borde man kunna få en Ferrari 360M, och den smäller högre än både CSL och GT3, åtminstone i mina ögon, och kanske framförallt öron! :)

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Jo jag håller med att en F 360 är snäppet värre en csl och gt3 men har en betydligt högre driftskostnad och användr möjlighet, samma sak med porschen enligt mig.
Csl:en har ju den för del och nack del att den är 4 sitsig och kostar inte överdrivet mycket att försäkra lr serva, docj vet jag inte vad en gt3 kostar i drift men om man kollar på dom lite snällare 996:orna så kostar dom lite mer en en csl.

Är ett kul val du har framför dig ;)

//Martin

Om du tänker ha en mer praktisk andrabil, och har råd till den högre driftskostnaden, så hade jag valt GT3:an. Om du har råd till en betydligt högre driftskostnad än både CSL och GT3, gör som Kalle skriver och köp en 360M!

Jens
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Håller med Kalle.
I mina ögon är GT3 den bästa kompromissen mellan supersportbil/vardagsbil.
//Marin
Visa användare
226
Gladiator´n
M3 CSL 2003
M3 "CSL" 2001
M3 "CSL" Banbil 2006
X3 2005 Diesel
CSL är garanterat kap. Pris, prestanda, underhåll och ljud.
Har avverkat 1800 mil upplevelse och blir bara mer och mer nöjd.
//Anders
GT3:an är ju trevlig men pratar vi nya eller "gamla" varianten. Den som kom 00 kostar ju definitivt mindre än en ny CSL och skulle tro att om du fick ett schysst exemplar så kommer du att vara minst lika nöjd som med en ny.

Servicekostander för en Porsche 996 är mindre än för BMW (alltså priset för Inspektion I eler II) men delar är väl snäppet dyrare vilket gör att det är ungefär samma kostnad.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Sen vet man inte riktigt hur andrahandsvärdet kommer stå sig på CSLen, men garanterat sämre än hos GT3an.
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Skall du köra bilen till vardags så skall du inte välja GT3:an, den är alldeles för obekväm för det. CSL:en däremot är nästan lika bekväm som M3.

Skall du prompt köra Porsche till vardags så är en Carrera eller Turbo mkt bättre.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.