AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
821

Checkcontrol varnar för fel utan att det är fel

hellonasty
Checkcontrollen i min 96:a varnar ibland för att jag en trasig baklampa (Ruchlicht Defekt) men ingen lampa är trasig.
Någon som har stött på felvisande checkcontrol eller har nåt annat förslag om vad det kan vara för fel?
DA
174
DAMiEN
325i Sedan -93
Glapp eller jordfel någonstans kanske? Taskig givare...

DAMiEN
===============
Inquam Damno Tu
hellonasty
Ja antagligen. Frågan är bara var? =) Har hört att kabelstammen i bak brukar ge upp i isoleringen på en del E36:or
min varnar för kylarvätska o spolarvätska, fast de e fullt i båda..givarna som e paj...

säkert ngt liknande för dig
tyckte att jag läste om detta...ett fel kan vara om man har en sliten glödlampa på ena sidan och en nyare på andra, då dom drar lite olika mycket ström så kan checkkontrollen uppfatta detta som att den ena är sönder, fastän båda lyser...tror det var ngt sånt...

föresten, hur ser man om man har checkkontroll på sin e36:a? hann äga min i en vecka, sen ställde jag den i vinterförvaret (i måndags)

BMW, Bayerische Motoren Werke
hellonasty
Bmwfreaken: Det kan stämma med hur min beter sig.
Under klimatanläggningen sitter antingen en rund klocka eller en panel med olika antal knappar, har din panel 11 knappar eller fler har du checkkontrollen.
suck, har klockan :( har checkkontroll i e30'in och det är rätt praktiskt...jaja, det är ytterligare en sak som väger och som kan gå sönder :)

BMW, Bayerische Motoren Werke
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
hellonasty, då kansek ja kna bidra till att både du o ja löser våra problem. d stämmer att ja ha problem me samma fenomen som du o ja bytte bara ena glödlampan så imon ska ja byta båda o se om d hjälper(fast d lyser bara varningstext ibland... hmm?)

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Länk
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
ursäkta stavningen

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Länk
hellonasty
Jag testade att skruva ur alla lampor och sen skruva i dem igen och efter det så har jag inte fått bågra fler varningar!
Kanske man borde tänkt på att göra på en gång... =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.