|
|
|
|---|---|
|
Tja! Vad är det som avgör om man kan spärra nycklar eller inte? Har bara en av fyra nycklar i min ägo och vill förstås se till så att de andra inte funkar. Var in på BMW idag och killen jag pratade med var osäker om det gick att spärra nycklar till en -96:a! Han sa att man skulle kolla något om bilen men jag minns inte vad. //Thorssa | |
|
På min -95 (E34 iofs) kan man spärra nycklar till bilen med uppkoppling mot dator på verkstan. Märk väl att nycklarna ändå fungerar som vanligt (givetvis) och den som har nycklarna kan länsa bilen, men förhoppningsvis inte starta den, om han/hon nu inte ha sådan utrustning med sig... Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
| Har en 328i -97 och tappade bort min nyckel (bestulen) åkte till bmw i solna och spärrade nyckeln, bilen måste ha imboillzer för att kunna spärra, kommer inte ihåg hur mkt det gick på tog på försäkringen pga att min front även blev bestulen på gymmet. | |
|
JAg skulle kraftigt rekommendera att byta låsen, tala med försäkringsbolaget om de inte kan hjälpa till.... Asken |
|
|
Håller med Asken här, man kommer naturligvis in i bilen med de nycklar som du inte har i din ägo, har du larm kommer det att dra igång. Däremot kommer han inte att kunna starta bilen då nyckeln är spärrad via immobilisern. Rekommenderar låsbyte med så mycket nycklar på drift (kanske beroende på om du köpte den i Haparanda och du finns i Ystad, typ) |
|
|
Jag köpte den i Västerås och jag bor i Sundsvall.Dessutom är den importerad för ett par år sedan. Det var nog immobilizer han sa att jag skulle kolla om jag hade, killen mumlade ju bara! Känns inte som att man orkar byta lås precis, man ska ha ett jäkla oflyt om en gammal ägare kommer upp och länsar bilen. Känns inte så troligt kanske, han kommer ju iallafall inte kunna köra iväg med den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.