|
|
|
|---|---|
Reven |
Tjena. jag har monterat öppet luftfilter i min bmw 320 e30. hur ska jag göra med slangarna till avgasreningen? eller vad det nu är för slangar. för tillfället har jag kopplat ihop de två rören som går vid grenröret.... hoppas ni förstår vad jag menar och har någon lösning eller jag kanske har gjort rätt. //J |
|
slangar till avgasrening? brukar man nte montera luftfilter vid insugssidan?? mvh/ Länk |
|
Reven |
jo det sitter på insugsidan.... men det går ju slangar från grenröret till luftfilterboxen. det går två rör från grenröret sen framför insuget går de två ihop till ett för att sedan sluta i luftfilterboxen. hmm hur ska jag göra med det bara plugga igen? |
|
Det ska bara vara att plugga den s.k. pulsair funktionen. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
| Man kan även vara seriös och skruva ut rören som går in i grenröret, snacka om att dom förstör flödet. Sen är det bara att skruva in lämpliga skruvar istället. Minns inte om det var M10 eller M12.. | |
Reven |
tackar för svaren! drar ner och kollar på det där |
|
Jo, de lär nog störa flödet en hel del... På min bil så pluggade jag igen rören i höjd med framkant på motorn, resten, som gick till luftburken rev jag ur och skuttade lite lätt på innan de åkte i bingen... =) Vidare så sitter det ju oxå en givare på luftburken, med 2 st. vacuumslangar på, men dessa har jag pluggat med lämpliga objekt och stoppat undan så de inte smyger in i generatorn... Avgasåterföringen ska tydligen va en av BMW´s sämre idéer någonsin... ///Fredrik |
|
Reven |
där ser man även bmw kan ha dåliga idéer hehe! undra om jag hade några vacumslangar, får kika på det. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.