|
|
|
|---|---|
-BeeMWe- |
För någon dag sedan lossnade svetsfogen vid främre dämparen på min 518 och allt lossnade. Kul tänkte jag och funderade på att köpa ett sportsystem. Men icke priserna var hutlösa. Så jag åkte till Uppsala Avgasteknik och köpte raka rör som var liiite större än orginalets så jag kunde skjuta in dessa. Kapade och fixad lite med orginal främre dämparen och satte den i bak där den bakre ska sitta. Allt detta gick på 300 kr inräknat lite pasta och smådetaljer att hänga upp det med. Det resulterade i att bilen blev MYCKET piggare och fint ett skönt brummigt ljud, det låter inte billigt som man kan tro. Tips istället för att köpa system för 2-3 papp. |
|
Kul att du fick till det billigt. Länk Länk NY |
|
|
Tjena! Låter faktiskt som ett riktigt kap du gjort! 518 E28 behöver ett lite manligare ljud över sig, och piggare skadar aldrig! =) Det avgassystemet som sitter på den är något för litet.. kan tänka mig att avgaserna inte flödar så som de ska.. Vet du om Uppsala Avgasteknik har postorder? Jag bor nämligen i Skåne och mitt avgassystem lever nog sina sista dagar, skakar när jag stänger av bilen och tror jag har ett litet hål på det... har länge funderat på att svetsa så som du gjort.. /Michael Rystrand // bakhjulsdrivet ska det vara!! =) |
|
-BeeMWe- |
Hm vet inte om de har något sådant men här är deras hemsida Länk du kan juh ringa och höra. Jag tror iförsig det finns en hel del liknande firmor nere hos dig. Fotgängare gör sig icke besvär att gå ut i vägen framför en nu iaf :) |
| Fotgängare gör sig icke besvär att gå ut i vägen framför en nu iaf :) ??? jag fattar inte... | |
-BeeMWe- |
De blir rädd för bilar som låter mycket... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.