AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.372

ni som har råd...

Sida 2 av 2
Kan nog stämma, men det är förvånansvärt ofta känslan stämmer. Jag är ingen Ferrari-fantast i alla fall så jag har nog svårt att sätta mig in i vad det är som är så lockande med dom (och Lamorghini också för den delen). Hade jag köpt en bil för så stora summor så hade jag hellre satsat på en Aston Martin, nån fläsk-merca eller en Bentley, men; that's me....
Ferrari är mest motorljud och myt. Deras tävlingsverksamhet har mest kantats av dålig moral. Enzo Ferrari var en hårdnackad herre. Ändå kan jag inte låta bli att upskatta Ferraris bilar.
Nu ska vi inte spåra ur helt från trådens ämne men jag måste ändå säga att Ferrari skärpt sig på senare år och numer gör bilar som inte enbart är "motorljud och myt". Jämför bara 80-talets Testarossa med 360 eller 550/575. Tycker dagens Ferrari helt klart verkar leva upp till myten!

*Säger jag utan att ens suttit i en Ferrari*

ps Utan Enzos brutala ledarstil hade inte Ferrari varit vad det är idag!

Jens
Njuren
Priset kan ju inte stämma

BMW - i nöd och lust
Eller för alla som inte gillar Ferrari på forumet, för ca 1,2 mille kan ni hitta en lågmilad GT2 -02: Länk
åk till Techart, låt dem slänga på: Länk
spar resterande pengar...

/Wille
Den bilen kan omöjligen vara så dyr... och är den det så vem f*n köper den, i den prisklassen hade jag nog tagit de flesta bilar före den där gräsliga skapelsen.

MVH,
E38B12
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
När dom hade "sin" M5:a till salu så var den millen billigare !

Länk
Wille: ja GT2 hade varit namnam... :-)
Och visst är 1,2 alltför dyrt, finns ingen BMW överhuvudtaget som är värd tillnärmelsevis den summan, det vore om Hamann hade lyckats göra den flygande möjligens...
Entschuldigung, 2,3 var det ja... Ännu värre...
En M3 skall vara brutal, en 330 skall vara stilren! Nog e Hamann M3:an j-vligt brutal! Måsvingar är hur läckert som helst tycker jag! Aja, tur att smaken e som baken :P

/Manray/
Ok, jag tar bort lite av det jag skrev. Men här har ni ruggit fina M3:or! Länk

/Manray/
Jag tycker inte Hamanns M3 är brutal, snarare liksom "Belgian Blue" enbart grotesk!

Jens
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
M3 CSL E46 Svart är mer min stil men ja kan säga att den var brutal... INTE stilren som jag vill ha den

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Länk
Hamann's styling hamnar i mitt fall alltid under "Varför måste dom?"-kategorin. De OEM:ar vissa saker och säljer dem DYRT (typ som mitt fjäderbensstag till M3:an ca 2.5 ggr dyrare än Kelleners).

Jag ser det mer som om att de har en del saker som i isolering funkar bra men stoppar man på alla deras galna idéer blir det liksom "overload".

Sedan är de väl lite överoptimistiska i sina effektsiffror (åtminstone för M3 och M5 som man måste ha lite mer känsla för att skrämma upp mer) mycket "marketing"-engineering där man man säga.

Slutligen min disclaimer: Smaken är som ... men det faller definitivt inte i min.

Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Måste bara tillägga angående ferrari. Håller helt med MrMarsupilami att ferrari har skärpt sig på senare år. Första ferrari jag satt i var en 328 gto - 89 eller 90 minns inte (jag höll den som en av de snyggaste bilarna i världen vilket man inte kan säga om haman m3) Hör ni, jag grät floder. Inredningen var tagen direkt (rakt av kanske jag vet inte) ur en fiat uno jag lovar det var gräsligt, jag trodde inte mina ögon. 355 var klart bättre att sitta i dock ej tyskt solid vilket man kan nog säga om 360m. P.S. Tar haman verkligen över 2 mille för sin m3 konvetering?

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
b97_knl: Fast Ferrari byggde ju sin fetaste bil någonsin på 80talet: F40!! ;)

/Johan

Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Snygg som alla ferrari, men jag har aldrig haft äran att äntra en. Gick som fan på den tiden dock har jag hört...

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Måste säga att Hammans Carbon Black Kit Car i Manrays länk var överjä*lig gräslig, där har dom gått över gränsen. Silverstone with 19' HRE448 däremot...... de skulle va mums de! // CB.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.