|
|
|
|---|---|
| En liten fråga om min bränslepump har lagt av, kan det bryta gnistan ???? Var ute och körde bilen bara dog. ingen gnista inget bränsle till spridarn har provat att byta styrboxen men ingen skillnad her däremot konstaterat att bränslepumpen inte surrar när ja vider om nyckeln Vore tacksam för lite hjälp Bmw 325 i cab -87 | |
|
Kolla under den svarta lilla kåpan framför vänster dämpartorn, så du inte har ett dött relä eller glapp kontakt. Väldigt vanligt fel/problem. På en 16 år gammal bil har kontaktytorna troligen oxiderat lite. Kolla här för en närmare beskrivning från Spiidfriik: Länk |
|
| Ja har ström fram till pumpen. Ja bara undrar om det kan slå ut gnistan om pumpen har dött. | |
| Byt pump. | |
| Är det fel på strömmen till tändspolen funkar inte bränslepumpen. | |
| Men om han uppmäter spänning vid pumpen så är det inte mycket mer att säga tycker jag.. | |
| ingen gnista heller, menade mest om det kunde gå på andra hållet också? Dvs så att den stör ut minus ledning till spolen | |
|
Kolla på denna sida kanske kan hjälpa dig jag försöker i alla fall Länk |
|
|
o gå in på Schematic-overview |
|
|
Om inte motorn snurrar funkar inte bränslepumpen heller. men du kan koppla över releet och se om den pumpen startar då. Bee My Wheels |
|
|
hej!håller med iXer byt bränsle pump. jag har hafft samma problem jag med, så de är bara ta ur den från tanken o testa den först så du vet att den ej funkar. |
|
|
Ja får nog fixa en pump då tack så länge |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.