AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
564

Hej! har en fråga angående kvitto till försäkringsbolaget.

nicke72
Hej! min bil vart stulen och dom hade rensat rubbet i bilen, nu är de så här att jag har inga kviytton på mina stereo grejor + cd skivor de var ett värde på 15000kr med allt som försvann från bilen (nyprisvärde) någon som vet hur man går tillväga nu när man ska kontakta f,bolaget angående stereogrejorna m,m som försvann känns ju för jävligt när man blivit av med sina fina prylar å så har man inga kvitto på dom, tacksam för alla svar.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Har du någon dokumentation på stereon, t ex foto?

Om inte lär det bli tufft att få ut något!

Om jag inte missminner mig, ersätter vissa bolag inte stereoprylar för mer än någon tusenlapp, om man inte har tilläggsförsäkring....

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
nicke72
Hej! aj ajaj då jag har tyvärr ingen dokumentation på grejorna tyvärr inget foto heller då får man inget för sin fiskeutrustning + verktyg heller då? ska ta kort å spara alla kvitton hädanefter.

Mvh
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Jag har aldrig haft problem att få ut pengar för de saker jag haft i bilen vid inbrott, men som Johan B säger så ersätter få bolag över 5000kr, varav de tar självrisken först. Om man inte angivit tidigare att man har så mycket prylar i bilen och tilläggsförsäkrat.
Men sen är det ålder avdrag också. 10-20% per år tror jag tills de är 5år sen är de värda 35% av nypris.
Styrk med modellbeteckningar m.m. eller vittnen att prylarna satt där.
Lycka till.
nicke72
Ok tack för svaren.

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.