AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
700

740 -95

Tja! Är intresserad av att köpa en 740 från 95-96. Nu undrar jag om jag fortfarande kommer att vara det efter det att nån av er berättat för mig ungefär vad en sådan skapelse kostar att försäkra i vårat svindyra land.
Tack på förhand, Jörgen
bu
22
bummmse
740iA -95
Ca 12000/år med full bonus.
Okej, tack för svaret. Finns det ingen möjlighet att komma ner i pris på denna? Typ entusiast försökring eller liknande? Bilsport har väl nån form av sån försäkring?
Nån som har andra erfarenheter? Är man tvungen att ha helförsäkring på en så pass gammal bil?
Har för mig att vagnskada m.m. inte gäller så fort bilen är äldre än ett par år bara..?
Tack på förhand, Jörgen
mr
577
mr-bear
E36 316 Compact -96
"Bauer" Open Air Soltak
Automat, Farthållare
Du är inte tvungen till något annat merän trafikförsäkring... Men om något skulle hända t.ex stenskott så att hela rutan spricker så kan det kännas lite i plånboken om du ska betala allt själv.

Mitt tips är att du inger Folksam och hör.. Det var där jag fick den billigaste helförsäkringen på min 728iA-96:a

"sex bakom ratten...gärna

Med vänliga hälsningar Patrik A
bu
22
bummmse
740iA -95
Vilken körsträcka man har spelar in. Jag har 2000 mil/år. När jag minskade från 2500 till 2000 minskade premien med ca 1000 kronor men det åts raskt och lägligt upp av en premiehöjning.

En annan sak som spelar in är var man bor.

Beträffande vagnskada så brukar det ingå i priset på nya bilar så då räcker det med att ha halvförsäkring. När vagnskadegarantin sedan går ut efter några får man teckna helförsäkring. Vad jag vet finns ingen gräns på hur länge man kan ha helförsäkring.

Det bästa är nog att ringa runt till olika försäkringsbolag. Då kan det vara bra att ha ett registreringsnummer på en bil av den typ du är intresserad av så kan du få mer specifik prisuppgift.
bu
22
bummmse
740iA -95
Vilken körsträcka man har spelar in. Jag har 2000 mil/år. När jag minskade från 2500 till 2000 minskade premien med ca 1000 kronor men det åts raskt och lägligt upp av en premiehöjning.

En annan sak som spelar in är var man bor.

Beträffande vagnskada så brukar det ingå i priset på nya bilar så då räcker det med att ha halvförsäkring. När vagnskadegarantin sedan går ut efter några får man teckna helförsäkring. Vad jag vet finns ingen gräns på hur länge man kan ha helförsäkring.

Det bästa är nog att ringa runt till olika försäkringsbolag. Då kan det vara bra att ha ett registreringsnummer på en bil av den typ du är intresserad av så kan du få mer specifik prisuppgift.
Jag tackar så mycket för era svar. Nu har jag ringt runt till vart enda förs bolag tror jag. Lyckades bäst hos Trygg-Hansa som ville ha 12000 helförs och 7200 halvförs. Ganska schyssta priser ändå om man betänker att folksam ville ha 21300 för sin helförsäkring. *svettigt*
Hejs
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.