|
|
|
|---|---|
|
Ja de härliga AP fjädrarna har kommit. 60/40 för övrigt. Är det nått jag ska tänka på när jag monterar dem, nått som kanske är lätt att ha sönder i fram- och bak-vagn? Mvh Har du råd att INTE köra Tyskt? | |
| hej,detta är inte svar på din fråga,men jag undrar har du en e36 eller e30,om det är en e36 kan du fixa nån bild efter monteringen,är ute efter fjädrar som verkligen sänker... | |
Bmw ludde |
Se till att ha riktiga fjäderspännare , har du ställt av bilen ? annars kan du ju vänte tills våren så slipper du agera plogbil =) |
|
Det är en E30. Jo jag har ställt av bilen inför vintern, sådana bilar ska inte köras på vintern så vida de inte är risiga exemplar, tycker jag. =) "Bmw Ludde": Vad menar du med fjäderspännare? Mvh Har du råd att INTE köra Tyskt? |
|
|
Fjäderspännare är verktyg som du använder för att dra ihop fjädern så att du får av den... Det du ska akta dig för är att fjäderspännaren lossar, då kan den skjuta iväg med rätt mycket kraft, inte så kul att få i ansiktet... Själv har jag aldrig bytt på en bil med fjädern runt dämparn, men jag antar att du börjar med att spänna ihop fjädern och sedan lossar paketet från bilen, hmm... du kanske ska lossa på alla muttrar och så innan du spänner (är nog lite bökigt..) så att du inte tar några onödiga risker, men men, bara du tänker igenom hur du ska göra ska det nog gå bra... Lycka till! /Niklas |
|
|
Jajjemänn. Jo jag kommer att låna fjäderspännare av några goda vänner. Har varit med och tittat lite på ett byte av fjädrar i sommar. Hoppas sänkningen blir bra. Har du råd att INTE köra Tyskt? |
|
|
Ja man kanske skulle ta och skjuta iväg fjädern i grannens bil =D Har du råd att INTE köra Tyskt? |
|
| Lägg gärna något av tyg som en gammal eller liknande mellan kontaktytan på fjädern och fjäderspännaren annars så skadar man lackytan på fjädern och så börjar den rosta ganska fort, hoppas att hann innan du bytt dem och att du blir nöjd med resultatet, det blev jag!! | |
|
Highspeed_M5: ja varför inte skjuta iväg sina gammla originalfjädrar mot den lokala volvoraggarmaffian! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.