AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
717

För varmt?

Fi
8
FireStar
520i -98
Hej!
Nu den senaste veckan har jag stött på ett problem med värmen(kan bero på vinterkylan?)! När jag kör ett tag så blir motorn FÖR varm o varnings lampan börjar blinka. Jag måste ställe AC på 32Grader o höja för fullt för att mätarn ska gå ner till normal igen.. Jag har kollat vatten o sånt o allt verkar stämma.. Nån som kan hjälpa?? Har en 520i -98 Touring om det är till nån hjälp! Tack på förhand!

Fi
8
FireStar
520i -98
Ingen som har nån aning alls?

Visa användare
166
touringthomas
528ia Touring-98
Skriver det gamla vanliga"luftficka" i kylsystemet.Det fattades över en liter i min trots att expansionskärlet hade ok nivå.
Det läckte från termostathuset.Mekanikern sa att toppen var känslig,så jag tog bärgare till v-stan.
600:- är billigare än 22000:-
Fi
8
FireStar
520i -98
Hehe.. Snälla försök prata lite klasspråk.. kan inte så mkt om bilar.. tack för ditt svar iallafall
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Borde vara en luftficka i kylsystemet.

Mvh Robban
Fi
8
FireStar
520i -98
Nått man själv kan fixa? Dyrt billigt? Tack för svaren

myran
på min 328 hade jag samma fel kom bara så där visade sig att vattenpumpen var full av små sprickor så den kunde snurra på axeln.

Myran
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Kolla upp så att det inte läcker kylarvätska någonstans. Kolla alla slangar, kylaren. Byt termostaten och inspektera vattenpumpen.
Fi
8
FireStar
520i -98
Ska jag lämna in den eller försöka fixa det själv? Vad beror det här på.. vad framkallar det?
Fi
8
FireStar
520i -98
Hur tar jag bort en luft ficka i kylsystemet??

Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Prova funktionen Sök inlägg, där hitter du massor med tips. Även under Gör-detsjälv finns en del i ämnet. Lycka till!

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Fi
8
FireStar
520i -98
aja tack ändå

Det behövs bara en liten ynklig läcka nånstans, när motorn svalnar sugs luft in i läckan, efter en tid kan så mycket luft ha kommit in att en "luftficka" bildas och ev. hamnar på olyckligt ställe i systemet.

FP
Fi
8
FireStar
520i -98
oki tack för hjälpen =)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.