|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nu den senaste veckan har jag stött på ett problem med värmen(kan bero på vinterkylan?)! När jag kör ett tag så blir motorn FÖR varm o varnings lampan börjar blinka. Jag måste ställe AC på 32Grader o höja för fullt för att mätarn ska gå ner till normal igen.. Jag har kollat vatten o sånt o allt verkar stämma.. Nån som kan hjälpa?? Har en 520i -98 Touring om det är till nån hjälp! Tack på förhand! | |
|
Ingen som har nån aning alls? |
|
|
Skriver det gamla vanliga"luftficka" i kylsystemet.Det fattades över en liter i min trots att expansionskärlet hade ok nivå. Det läckte från termostathuset.Mekanikern sa att toppen var känslig,så jag tog bärgare till v-stan. 600:- är billigare än 22000:- |
|
| Hehe.. Snälla försök prata lite klasspråk.. kan inte så mkt om bilar.. tack för ditt svar iallafall | |
|
Borde vara en luftficka i kylsystemet. Mvh Robban |
|
|
Nått man själv kan fixa? Dyrt billigt? Tack för svaren |
|
myran |
på min 328 hade jag samma fel kom bara så där visade sig att vattenpumpen var full av små sprickor så den kunde snurra på axeln. Myran |
| Kolla upp så att det inte läcker kylarvätska någonstans. Kolla alla slangar, kylaren. Byt termostaten och inspektera vattenpumpen. | |
| Ska jag lämna in den eller försöka fixa det själv? Vad beror det här på.. vad framkallar det? | |
|
Hur tar jag bort en luft ficka i kylsystemet?? |
|
|
Prova funktionen Sök inlägg, där hitter du massor med tips. Även under Gör-detsjälv finns en del i ämnet. Lycka till! __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
aja tack ändå |
|
|
Det behövs bara en liten ynklig läcka nånstans, när motorn svalnar sugs luft in i läckan, efter en tid kan så mycket luft ha kommit in att en "luftficka" bildas och ev. hamnar på olyckligt ställe i systemet. FP |
|
|
oki tack för hjälpen =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.