AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
717

Hjälp behövs ang. 323 E30

Håller på att göra iordning min 323 -86 inför vintern, men jag har två problem jag inte får till riktigt. Dels så tar den in vatten som fyller handskfacket och rinner ner över fötterna på passageraren, men även mig själv på förarplats. Dessutom så började säkringen till fläkt, bränsle- och tempmätare, checkpanel och varvräknare brinna av i höstas. Den höll i ungefär tre timmar i början, men nu går den direkt!

Tacksam för all hjälp!
Kolla så att det inte är hål runt vindrute listen, rost eller annat.

Sedan det mer troliga, kolla under friskluftsgallren.

Det skall finnas dränerings hål där. De brukar kunna bli tilltäppta och då rinnner det in vatten så som du beskriver. iofs ovanligt att det är på båda sidorna samtidigt.
Wm
489
WmBrejzer
Bmw 323i Coupé -98
Octavia kombi -13 Miljöbil
angående säkringarna så kanske det är fläkten som börjar ge upp? det är nog ett helt vanligt jordfel någon stans

BmW - enjoy!
Jordfel? Det borde rent elektriskt inte spela nån större skillnad... Men letar vidare efter en eventuellt skalad pluskabel nånstans!
Wm
489
WmBrejzer
Bmw 323i Coupé -98
Octavia kombi -13 Miljöbil
ehm, du är medveten om att all spänning/ström du matar i pluskabeln försvinner ut i jord va? varför tror du det är viktigt med lika kraftig jordkabel till slutstegen som +?

BmW - enjoy!
Ri
47
Rille325

325im-90(Mammas)
Kolla bakom batteriet,där läckte det in vatten på min E30.
Co
987
Codriver
325i Coupé -92
Har du taklucka kan det vara dräneringen till den som sitter igen.
WmBrejzer:: Det är väl självklart att all ström (som för övrigt faktiskt går från negativ pol till positiv, men vem är petig) Ska tillbaka! Men om du är riktigt duktig kanske du kan åstadkomma gnista genom att dutta med jordterminalen på batteriet...
Vi lyfter upp lite och uppdaterar med information.
Har kollat alla jordpunkter och strömförande kablar, men inget är skadat eller har dålig kontakt.
Eftersom jag har en huvudbrytare i bilen (lampor och instrument lyser även avstängd, oavsett läge på ljuskontakt) bytte jag ljuskontakt igår, men det är fortfarande likadant. Sitter samma kretskort på min -86 som är beskrivet ett flertal gånger tidigare här på forumet i -88 och nyare? Kan det vara en bidragande orsak till säkringsstrulet?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.