|
|
|
|---|---|
|
Har hittat en rostfläck av en halv tumnagels storlek på bakluckan. Färgen bubblar sig. Går detta på rostskyddsgarantin eller gäller den bara genomrostning? | |
|
Åk till BMW och visa upp det så tar de lite bilder och skickar till BMW Sverige som avgör om det går på garantin eller inte. Troligtvis får du en ny baklucka. /Micke |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Det går på garanti. Om inte annat på goodwill. Dock vill jag råda dig att ta en funderare om du har ngn speciell nyans på bilen. Jag lämnade in min för fixning av luckan och både BMW plus lackeraren sade att det ej kommer att synas. Yeah Right! Nu när jag har fått tillbaka den så är det en klar nyansskillnad så nu börjar drevet..... pust. |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det har gått 6 år från första E39 och bakluckorna rostar fortfarande.............. ///MVH Hasso Länk |
|
Gäller detta endast Touring eller kan det finnas på "Sedan/Limo" också? Det verkar vara en del som även får rost vid tanklocket, kan inte det bero på att man är oaktsam om man spiller bensin där, för då ligger det väl och "gnager" på lacken som ska skydda om man inte torkar bort spillet? Om man glömmer det ett helt år så måste väl det ändå ge "resultat" i rost? Man bör väl alltid torka bort ev. bensin som hamnar runt tanklocket och absolut det som ev. hamnar i "baljan" under. Ett par extra vaxlager i "baljan", alltså under tanklocket där vatten/bensin kan samlas utan att rinna ut, är väl heller inte fel kanske? (Varför finns ingen dränering där, vatten kan ju ligga i flera dagar utan att försvinna??) Men bakluckan, det är väl ändå ett fabrikationsfel eller kvalitetsfel om så många får samma fel? Det är väl nästan omöjligt att få saker reparerade på goodwill av BMW på saker som "alla" har fel på, tänker bara på kombiinstrumentet som går sönder så inte alla tecken visas i displayen, hur många har inte fått det som "standard"? Vet inte riktigt vad jag vill få ut av detta, men nu fick jag skriva lite i alla fall. ;-) /Hammar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.