|
|
|
|---|---|
|
Om man ska svarva egna bussningar, vilket är bäst? Bilen är en E21 o en del bussningar saknas hos powerflex tyvvär. Så det får väl bli till o fixa själv. Har sett att vissa gör dom i nylon med rostfria hylsor, funkar det bra? Det är väl främst till bärarmar fram. | |
|
Delrin är ett material som jag vet används. Kolla mer på plasttillverkares hemsidor för mer info. /Anders C |
|
Lotus Samuel |
Jag tillverkar mina bussningar i delrin. det är så slitstarkt att man inte ens behöver rostfria hylsor till vissa bussningar. |
|
Var får man tag på material? Köper man det på metervara i olika dimentioner? Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Helt klart DELRIN!.... SAMUEL: vart köper man delrin löst? har pratat om detta med dig på rejsa.nu BMW 325 IMSA/CSL Boost by GT42 under konstruktion |
|
|
Tackar! Jag instämmer på frågan vart man hittar det? Dyrt o svårt eller? |
|
|
Vilka dimensioner och längder eftersöks? Kan kika vad vi köper in på jobbet. /Per |
|
| Har samma frågor! så nu får någon ta och svara!:) | |
|
Jag behöver väl ca 45mm i diam och omkring 20 cm långt, är det i stavar? |
|
|
Jag vill oxå ha till min e21 hjorten |
|
|
Vissa Järnhandlar brukar ha eller kan ta hem Delrin.Här har vi Industripartner som har sådant hemma.Men det KOSTAR så man får tänka sig för när man sätter svarvskäret i biten... ;) (O=00=O) **Allt går om man bara vill** |
|
|
Jag va på underleverantörs mässan i jkpg nyss och frågade några om Delrin.. Det va inte alls så dyrt! MEn några rekomenderade Nylon istället för delrin, samt polyuretan eller va de nu heter :).. Den hårdaste typen av polyuretan kostade bara 100 - 200 kr halvmetern, och de är ju inte speciellt dyrt! Jag ska ta reda på vad delrin samt nylon kostar metern. Mvh //uffe |
|
|
Min järnhandlare kunde ta hem delrin. Svart, 50mm i diam kostade 530:-/m + frakten. Jag behövde inte köpa en meter om jag inte ville tydligen. Det är ju inget rea-pris direkt! |
|
|
Vad VA det jag skrev....:) Kostar flis!! (O=00=O) **Allt går om man bara vill** |
|
| 530 kr är väl inte så dyrt , med tanke på att man får ut rätt många bussningar på en meter ! | |
|
530kr/m låter billigt tycker jag! Som niclas g skriver så räckerdet ju till mer än en bussning, sen är det ju bara att jämföra med ex. powerflex-bussningarna som kostar runt 500kr/st.. det blir meterpriser det.. Visserligen så är det ju mindre jobb att köpa färdiga grejor... |
|
|
På jobbet kör vi med följande rundstänger, Andraamid 420kr/m dim 60mm Polyamid 850kr/m dim 90mm Nylon 325kr/m dim 50mm /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.