|
|
|
|---|---|
|
Tja! Önskar i denna tråd att ni delar med er av era erfarenher. Håller på att övertala farsgubben om att byta till en E38:a, antagligen då 728:an (eftersom han inte är intresserad av effekten utan främst då komforten å ekonomin osv.)! Kör nu med MB å trivs med det, men jag skulle vilja han skulle prova på BMW =) Så, skriv ner era erfarenher här, både dåliga å bra. Vad är bäst/dåligast, hur mycket bensin tar den, driftsäkerhet, kvalité, osv osv. ALLT! Bemari Bilen före bruden..!!! | |
|
728i är bäst med 196 hästar komfort. jag köpte min två månader sedan och jag är mycket nöjd inga klagomål man vill bara köra den mer o mer. men Best i Test =====BMW 7uan |
|
|
Jag var en mycket nöjd E38(728-96) ägare fram tills för några månader sedan så jag beslutade mig för att sälja bilen för att istället inta positionen som tjänstebilsförare i en mindre lyckad vagn. Min E38 hade nästan allt i utrustningsväg,även steptronic-växellåda. När jag överlämnade nyckeln till ägaren efter mig kände jag att det växte en klump i min hals... Detta var något av det värsta jag har fått uppleva i mitt liv.. Jag kommer att införskaffa mig en E38 igen, utan tvekan... Men då blir det istället en 750. E38 är den mest fulländade bilen jag någonsin kört, den har allt inklusive hur mycket körglädje som helst.. Visst är det en tung bil men när man väl sitter bakom ratten är detta det sista man tänker på.. Detta gäller även i stadskörning.. Mitt råd är.. köp E38... NU! "sex bakom ratten...gärna Med vänliga hälsningar Patrik A |
|
|
Bemari: Jag har ägt/kört E38 i drygt ett år nu, jag har "försökt" att intressera mig för andra bilar men det går inte...tittar man efter andra objekt så blir slutsatsen alltid densamma dvs man vill inte byta ner sig :) Det är bara att konstatera att det kostar lite att äga och hålla en E38 i bra skick, men det är det värt! Tror inte att en tung MB ligger lägre i ägandekostnad. // Lazze Länk |
|
|
Har en E38 728 -96 med manuell låda. Underbar komfortbil. Har haft bilen sedan sommaren 2001, och kört 6.000 mil (bilen har gått 25.000 mil nu). En enda reparation, nämligen kopplingens slavcylinder som läckte, vilket åtgärdades med ny slavcylinder för runt 1500:- inklusive verkstadsarbetet. Jag fick även glapp i ena styrstaget, vilket tydligen är att betrakta som slitagedel. "Perre" på Bil o motorteknik i Huddinge berättade att man får räkna med att byta chassibussningarna någonstans i intervallet 16.000-22.000 mil om man vill att grejorna skall vara fräscha. Som den pedant man är, så lät jag byta alla bussningar/länkarmar i bakvagnen och hälften av dem som sitter i framvagnen. Vilken skillnad! Det var det värt även om totalkostnaden slutade på 13.000:- inkl arbete. Min filosofi var att ha 2,8-litersmotorn som är vanlig, vilket innebär låga servicekostnader (oilservice 1500:-, Insp I 3200:-, Insp II 4500:-), låg bränsleförbrukning (knappt litern vid blandad körning) och låga reparationskostnader om något skulle hända. Dessutom valde jag manuell låda, vilket gör att bilen upplevs som piggare, samt att risken för dyra verkstadsräkningar minskar. Sorgligt nog skall bilen säljas (är du intresserad finns bilen på börsen). Stefan M |
|
|
Sålde min E38:a 96:a för dryga halvåret sedan då den rullat 18.000 mil. Bästa bilen jag haft hittills är mitt kortfattade omdöme. Både vad det gäller komfort, underhåll mm. Är MEGAFYND läge just nu vad det gäller prisnivå för tillfället på E38:a i allmänhet. |
|
|
TACK för alla svar... nu har jag (nästan) farsgubben lindad runt mitt lillfinger =) Bemari Tästä ei tuu mitään... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.