|
|
|
|---|---|
|
Då försöker vi en gång till, denna gång med ett mer korrekt användarnamn. :-) 323ti, årsmodell 1998, svensksåld, 2 ägare, 13200 mil, fullservad, silvermetallic, rött halvläder, farthållare, färddator, ac + standardutrustning som asc+t, sportstolar etc. Är 100'-110' för mycket pengar för denna typ av bil? Begärt pris är 120'. Bilen är en f.d körskolebil tom 10000 mil, ses detta som positivt eller negativt? | |
| Det kanske skall tilläggas att bilen är nyservad, insp 2. Sommardäcken är nya och vinterdäcken håller en säsong till. Bilen har dessutom motor och kupévärmare. | |
Kowalski |
Hej Är ingen expert på compacten men jag tycker det låter tokdyrt med 120'. Jag tror nog på 90' som ett max slutpris vid affär. Det som generellt skulle dra ned värdet är -Compact -Rött halvskinn (huga!) -Milen! (2-3000 mil/år) Kan vara en nackdel om den varit en körskolebil, kolla kopplingen!! Det är ju alltid svårt i början för ovana bilister att hitta dragläget... Vad tror de övriga i panelen? Mvh /Kristoffer BMWCS # 04918 BMWCS SYD |
|
Compacten är väldigt svår att bedömma. Tycker det finns många som är otroligt dyra, dyrare än en nyare E46 323 t o m. Jag skulle inte bedömma körskolebil som positivt, inte alls. Mr C |
|
|
Håller med föregående talare, det är ju trots allt en "gammal E36a" vi talar om ju, och just det där om bilen blivit reparerad från sitt liv som körskolebil ( koppling/låda) kan nog vara viktigt, milen är väl inte så illa och har ju sin naturliga förklaring i körskolan Så under 100ingen skall vi alla gånger.. Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Jag brukar alltid kolla på priserna i Tyskland , och där kostar dom mellan 7300 -16900 , Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 BMWSC |
|
|
För 2 år sen stod det en exakt likadan fast importerad till samma pris hos en saab handlare. Skulle inte ge mer än 95.000, kan en bil ha ett sämre tidigare liv än körskolebil? |
|
|
Det som slits på en körskolebil främst är väl som någon redan skrivit kopplingen + lådan+startmotorn :), handbromsbackarna,bucklig kaross,bucklor/skador i underrede ;),styrningen med vibrationsproblem pga oaktsam körning, resten(finns det något kvar ;)) ska inte ha tagit allt för mycket stryk...MEN,priset för en dylik vagn bör vara i det lägre skiktet s.a.s.. Jag själv skulle inte ge mycket mera än 70' för en sådan vagn,men det är ju JAG det...Svårt med värdering på en sådan i grunden otroligt rolig bil men för just detta ex lite jobbig "första tid" :) Men kolla upp bilen lite extra nu och ge ett bud vad du tycker skulle vara en lämplig summa för en "plågad" körskolebil i 10000mil :) Kan säkert vara helt ok iofs men som sagt så är det ingen bra början på bilens "liv". Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.