|
|
|
|---|---|
|
Jag har M3'ans spridare som ar 360ccm, har en extra branslepump BOSCH och weber bransletrycksreg (stallbar). Men fortfarande AFR ligger pa "lean" niva :( Vad har ni gjort med era branslesystem? Vad maste man byta for att kunna ladda 1.2-1.3 bar. Kanske storre spridare? Racker det med 4.0bar bransletryck, 360ccm, originala branslesladdar, extra sport-pump????? Motorn: M50B25 turbo: Garrett T3/T4 TACK keyser se min bil: www.keyser.neostrada.pl Mvh/ keyser "It ain't matter if you win by an inch or a mile b.tch" | |
|
glomde saga att jag mappar med UNICHIP Jag kan inte forsta vad som ar fel pa. Kan inte fa sa mycket bransle som det behovs. Kan det vara fel pa att jag fortfarande har originala MAFen? Mvh/ keyser "It ain't matter if you win by an inch or a mile b.tch" |
|
Bmw ludde |
Här står det lite om hur stora spridare du behöver. Länk |
|
det ar inte det jag ar ute efter :( Jag vet att M3:ans spridare ar 360ccm vid 3.0bar, och da skall de racka upp till 340-360hk vid 3.0bar och upp till 450 vid 4bar racker de kanske upp till 390hk men det funkar inte :( och jag vet inte varfor AFR'en star pa 13-15:1 BMWAndreas eller backis kan ni saga om man maste byta nagot annat ocksa, eller racker det med de saker jag har listat? Skall jag slanga bort MAF eller bor man anvanda storre MAF kanske???? tack keyser Mvh/ keyser "It ain't matter if you win by an inch or a mile b.tch" |
|
cane |
Hm, unichip är väl inte så lämpligt för överladdade motorer? Såvitt jag förstår är unichipen inte adaptiv som ett orginal system, alltså får du "fel" värden när yttertempen skiljer sig från den dag du mappade. Verkar det logiskt? |
|
cane: Unichip klarar turbomotorer perfekt.... se har: Länk Mvh/ keyser "It ain't matter if you win by an inch or a mile b.tch" |
|
| Det är inte så att din tryckregulator inte kompenserar för laddtrycket? | |
|
jag skall kolla det imorgon, da monterar jag manometer... Mvh/ keyser "It ain't matter if you win by an inch or a mile b.tch" |
|
|
Ja kolla så soppatrycket orkar med. Med 360cc spridare ska du kunna trycka 400hk med höjt soppatryck.. |
|
|
Skulle kunna vara så att din styrbox säger ifrån, dvs bränslemappen räcker inte till på chippet. Kör du med något trimchip förutom Unichipboxen? Tror nästan du behöver större spridare eller ett chip med utökade bränslemappar. |
|
|
twin turbo: kor andra med en trimchip?? Jag skulle tro att du har ratt. Eftersom det ar inget fel pa bransletrycksregulatorn, jag har kollat med manometern och har 4.5bar bransletryck (regulatorn kompenserar ocksa, sa klart). Jag kommer att trimma ECU idag :) |
|
| Hur går det för dig Keyser har du gjort nå nytt på bilen??? | |
|
nej...inte mycket faktiskt har monterat Unichip, trimmat ECU men vantar pa att fa "unichip-turbo-kontroler" som kommer fran England nasta vecka jag hade trimmat lite nu, for skojs skull, och fatt ut 285hp@400Nm vid 0,6-0,7 laddtryck f.n vad langt det tar :( dessutom har jag gjort kopplingen, jag har 530d ('99) koppling med ceramik plattan (6puckar) |
|
|
Kysr: Vad anväder du för program och är det en vanlig COM1 anslutning ? Jag har själv unichip men har mappat motorn i Åstorp vid sugtrimningen. Skulle vara betydligt enklare för en att mappa själv och ändra nåt vid T.EX. besiktning. Ingen burnout ingen mys, mycket burnout mycket mys! |
|
| Bli inte förvånad om trimkillarna lagt på en spärr så bara de kan förändra mapparna i Unichipboxen... | |
| 360 x 6 x 0,8 / 5,1 = CA 340hK räcker spridarna till. | |
| Vid 3 bar ja.. Men de flödar ju mera vid 4,5 bar så då blir det ju mer än 340 hk. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.