|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett par 16" Jp fälgar i mkt fint skick med hyfsat bra däck på. Vad får jag för dom? Samt ett par BMW orginalfälgar till en e28 dom är i nyskick och det sitter nya fina michelin däck på. Vad är dom värda? Samt ett par noname 15" alufälgar med halvfina vinterdäck. Mycket tacksam för svar! //Lundin | |
|
Begfälgar/ däck står väl inte så högt tror jag. 500-1500kr är en subjektiv uppfattning. Köp gulan och jämför priserna där under däck/fälg säljes. De dyraste är fantasipriser. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
| 16" med däck ca 2500:-, 15" med däck ca 1500:-, tyvärr får man inte mkt för beg fälgar. | |
|
Håller med JN att beg fälgar betingar inte mycket till andrahandsvärde..... Simon |
|
| JN....Jag hoppas verkligen inte att du menar 2500kr för fyra 16"jp fälgar med bra däck??? | |
|
Jo...dessvärre så ligger JNs bedömning kanska rätt. Du kanske kan få 3000 ?? men tänk då att det säljs en hel drös med 17" med priser från 3500 och uppåt, så varför köpa ett par 16" för 5000 när man kan få 17" för samma peng?? lessen men det verkar vara den bistra verkligheten. MVH dexx |
|
| Fan då.... åajg antar att det inte spelar så jäbla stor roll om alla fälgar är i absolut nyskick? | |
|
Hej Lundin! Jag tror du kan få 4.000.- om fälgarna är av schysst snitt, inte treekrat alltså... Som jämförelseexempal kan jag nämna att jag köpte fyra Alpina 16 tummare med två bra däck för tretusen. En fälg kostar 4.700.- ny. Men det tyckte jag var sanslöst bra! Mr C |
|
| ahhh äntligen ett lite mera vettigt förslag ;) vad menar du med nej nej inte treekrat femekrade är dom å så ett lite lagom djup. Dom är enligt mig den snyggaste modellen på jp fälgar. | |
Kid |
Hur mycket är enbart alpina fälgar värda? Har ett set här från en Bi Turbo. 8.5x17 fram 9.5x17 bak komplett med lås o allt. Hur mkt är de värda begagnade, repiga som i nyskick? Har sett priser på 14.500 kr.... /Kid and his aimee BMW 540iA - 93 BMW 318i - 85 Länk Länk - min site. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.