|
|
|
|---|---|
|
Vad är alla slangar till som går från spjällhuset? Är det nån av dom som behöver flyttas eller byggas om när man överladdar? Man ska ändra vevhusventilationen på nåt sätt va? | |
| Vevhusventilationen är väl bra att flytta, så man inte får laddtryck ner dit. | |
| Ok..det visste jag nästan redan. Det sitter 2 slangar till precis vid anslutningen till vevhusventilationsslangen med kylvatten i, borde inte kylsystemet bli trycksatt om man överladdar då? Och den stora "klumpen" sån sitter på en liten slangbit som går till varsin sida om själva spjället med en kontakt på, vad är det?? | |
|
Gör ett nytt lock där bara där dom anslutningarna sitter.. De gjorde jag.. Så har jag tagit vattnet som ska dit och dragit det till vattenkylningen på turbon istället.. |
|
|
Trycksätta kylsystemet? Vattnet cirkulerar väl bara runt där uppe eller hur fungerar det? Varför är det kylvatten till spjällhuset egentligen? |
|
|
Kylvattnet cirkulerar runt anslutningen till vevhusventen så att det inte ska bli en ispropp i anslutningen vid vintertid. Mvh Limmet |
|
|
Det e bara att ta bort dom slangarna och sätta ett rör imellan.. Mvh Limmet |
|
| Tack för den informationen limmet! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.