|
|
|
|---|---|
|
tjena! min 528i är lite konstig för när det kommer vatten på bilen regn/tvätt/avfettning/vätska i allmänhet så låser &låser upp&låser&låser upp hela tiden jag har c-lås på den o alla lås "låser" d.v tanklock baklucka +alla dörrar vet nån vad det är? jag har letat men inte hittat nån "modul" för clåset tänkte om det e´kortis eller något nån som vet o vill hjälpa.. mvh johan | |
bustorp |
Börja med att spruta 5-56 eller liknande i alla dörrlåsar + inuti bagaget där solenoiden till bakluckelåset sitter + till tanklocket. Det är med all säkerhet fukt som är problemet.Finns alla "flärpar" till dörrlåsen på plats? |
|
flärpar? e det de små gummi sakerna som sitter i anknytning till gångärnen på dörrarna? jag trro itne det e i bakluckan tror det är vid förar dörren. mvh johan |
|
|
hej hade samma problem med min 528. då var det kablar´na som går ut i dörren dom var av skavade. så dom blev kortslutna när det kom fukt där. breaking the law |
|
|
jasså du.. det skall jag kolal upp i morrn! tack |
|
|
Centrallås huvudenheten som finns i kickpanelen på höger sidan. det är bara att skruva lost den lilla högtalare och där finns styrenheten till alla centralåset. det brukar finna kall lödningar som måste fixas. prova med detta de fungerade för mig i alla fall!!! M.V.H Mauricio |
|
bustorp |
Med "flärpar" till dörrlåsen menar jag dom små skydden som du viker undan med nyckeln när du sätter den i låset.Saknas dom,eller om dom har fastnat så kommer fukt lätt in i låsen och ställer till oreda.Eftersom du skriver att det uppstår när det regnar,vid tvätt m.m.så hade jag börjat leta s.a.s utifrån och in.Skraplister vid sidorutor kan vara otäta och skapa problem också.Lycka till |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.